גוגל מפטרת מאות עובדים בצוותי ה-AR, פיקסל והעוזר הקולי
גוגל מפטרת מאות עובדים בצוותי ה-AR, פיקסל והעוזר הקולי
סבב הפיטורים מתמקד בארגון מחדש של הצוותים שאחראים לפיתוח מכשירי פיקסל, פיטביט ונסט - שיאוחדו לצוות אחד; במקביל מבצעת גוגל גם קיצוצים משמעותיים בצוות פיתוח חומרת ה-AR, אחרי שלפי הערכות זנחה את התוכניות לפתח מוצר AR משלה
גוגל מפטרת כמה מאות עובדים מצוותי הסייען הדיגיטלי, פיקסל, פיטביט ומוצרי ה-AR שלה – כך אישרה הבוקר (ה') החברה לכלי תקשורת בארה"ב. הפיטורים מגיעים אחרי שבחודש שעבר דווח שענקית הטכנולוגיה נערכת לארגון מחדש משמעותי בחטיבת מכירת הפרסומות שלה, שמעסיקה 30 אלף עובדים.
מאז ינואר שעבר, אז קיצצה גוגל 12 אלף משרות, ביצעה החברה כמה סבבי פיטורים מצומצמים יותר, כאשר בין השאר פיטרה בספטמבר מאות עובדים מצוות הגיוס של החברה, 40 עובדים מחטיבת החדשות באוקטובר ו-20 עובדים מצוות הסייען הקולי בנובמבר.
סבב הפיטורים הנוכחי כולל שוב עובדים מצוות הסייען הקולי, אך לפי אתר 9to5Google מתמקד יותר בארגון מחדש של הצוותים שאחראים לפיתוח מכשירי פיקסל, פיטביט ונסט. צוותים אלו פעלו עד היום בצורה אוטונומית, כל אחד מתפקד למעשה כמעין מיני-חברה בתוך גוגל עם אנשי עיצוב, חומרה, תוכנה וממשק משלו. עם הארגון מחדש, יהיה צוות אחד ובראשו מנהל אחד שיוביל את פיתוח שלוש המוצרים האלו.
בעקבות שינוי זה, מייסדי פיטביט (שגוגל רכשה ב-2021), ג'יימס פארק ואריק פרידמן, וכן בכירים אחרים בפיטביט צפויים לעזוב את גוגל. המהלך דומה למהלך מדצמבר 2022, במסגרתו ביטלה גוגל את מעמדה של ווייז כחטיבה עצמאית וקיפלה את פעילותה לתוך חטיבת גוגל מפות.
במקביל מבצעת גוגל גם קיצוצים משמעותיים בצוות פיתוח חומרת ה-AR של החברה, שהיה אמון על פיתוח מכשיר מציאות מועשרת מתוצרת גוגל. לדברי החברה, היא נשארת מחויבת ליוזמות AR אחרות, כמו שילוב חוויות AR במוצרים קיימים או שיתופי פעולה בתחום. עם זאת, לפי הערכות גוגל זנחה את התוכניות לפתח מוצר AR משלה, כפי שעשה אפל עם הוויז'ן פרו שיושק בארה"ב בתחילת פברואר, ותעבור במקום זאת למודל של שיתוף פעולה עם יצרנים אחרים.
סבב הפיטורים הנוכחי מגיע לאחר דיווח מסוף 2023, שלפיו גוגל מתכננת לבצע ארגון מחדש משמעותי בחטיבת מכירת המודעות שלה, שמעסיקה 30 אלף עובדים. זאת, לדברי אתר The Information, לאור ההצלחה של כלי למידת מכונה שמסייעים ללקוחות לרכוש פרסומות במנוע החיפוש, יוטיוב ומוצרים אחרים. לדברי מקור בחברה, כלים אלו, שמציעים ויוצרים פרסומות אוטומטית, צפויים לייצר לגוגל הכנסות של הכנסה שנתית של עשרות מיליארדי דולרים.