סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קלוד Claude של אנתרופיק
קלוד של אנתרופיק (צילום: Gabby Jones/Bloomberg)

דיווח: אנתרופיק, המתחרה של OpenAI, במגעים לגיוס לפי שווי של עד 40 מיליארד דולר

לפי The Information, השיחות לגבי גיוס ההון נמצאות בשלבים מוקדמים ועוד לא בטוח שהמשקיעים יסכימו להערכת שווי גבוהה כל כך - זינוק של 117% מהשווי בגיוס הקודם. באופן חריג, אנתרופיק מתכננת להציג את ההצעה בכנס משקיעים של מורגן סטנלי בחודש הבא. ברקע: הדיווחים על מגעים שמנהלת OpenAI לגיוס לפי שווי של 150 מיליארד דולר

סטארט-אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic), שעומד מאחורי מודל השפה קלוד (Claude), מתכנן סבב גיוס כספים שיעניק לו הערכת שווי של עד 40 מיליארד דולר, כך לפי דיווח באתר הטכנולוגיה The Information המתבסס על משקיע שביקש להישאר בעילום שם. לדבריו, השיחות לגבי גיוס ההון נמצאות בשלבים מוקדמים ועוד לא בטוח שהמשקיעים יסכימו להערכת שווי גבוהה כל כך.
עד היום גייסה אנתרופיק קרוב ל-8 מיליארד דולר, כשרק בשנה האחרונה היא גייסה יותר מ-7 מיליארד דולר. הגיוס האחרון התבצע בהערכת שווי של 18.4 מיליארד דולר - כך שאם הגיוס ייצא לפועל מדובר בזינוק של יותר מ-117% בשווי החברה. הדיווח על גיוס ההון המתוכנן של אנתרופיק מתפרסם כשבועיים לאחר שדווח כי יריבתה הגדולה, OpenAI, מתכוונת לגייס 6.5 מיליארד דולר לפי הערכת שווי של 150 מיליארד דולר.
לפי הדיווח, אנתרופיק מתכננת להציג את ההצעה בכנס משקיעים של מורגן סטנלי בחודש הבא. לרוב סטארט-אפים לא משתמשים בבנקי השקעות להשגת השקעות, אך הפעם אנתרופיק עושה זאת מכיוון שמדובר בסבב גיוס הון מורכב וכי בעבר גייסה החברה הון ממשקיעים קונצרניים ולא רק מקרנות הון סיכון.
המשקיעה הגדולה ביותר עד כה באנתרופיק היא אמזון, שכבר השקיעה פעמיים בחברה – סבב של 2.75 מיליארד דולר במרץ ועוד קודם לכן 1.25 מיליאר דולר בספטמבר 2023. ייתכן שאמזון תשתתף גם בסבב הנוכחי בהתחשב בשותפות החזקה בין שתי החברות, הכוללת שימוש של מודלי השפה הגדולים של אנתרופיק באמזון בדרוק. משקיעים נוספים באנתרופיק כוללים את גוגל, סיילספורס וזום.
אנתרופיק נוסדה ב-2021 על ידי בכירים לשעבר ב-OpenAI. מוצר הדגל של החברה הוא קלוד, המתבסס על מודל AI שמשתמש בעקרונות שהוגדרו מראש בניסיון להימנע מתגובות רעילות או מפלות. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי תשיק גרסה של קלוד המיועדת לחברות גדולות. מאנתרופיק לא התקבלה תגובה לדיווח.