לחשוב כמו הלקוח: כך הבנת המשתמשים מעצבת את המוצר
לחשוב כמו הלקוח: כך הבנת המשתמשים מעצבת את המוצר
כדי שיהיה את המוצר הטוב ביותר בשוק, העובדים צריכים להבין בצורה הברורה ביותר למה הם עושים את מה שהם עושים. מה החזון של החברה? מי הם המשתמשים? ואיך כעובד בארגון אני הופך את חוויית המשתמש לטובה יותר? כשהארגון בשלביו הראשונים וכשהצוות קטן יחסית, השאלות האלה נראות מובנות מאליהן. אבל איך שומרים על זה כשהארגון מגיע ל-100 או אפילו 500 עובדים או יותר?
פיתוח המוצר והאבולוציה שלו מושפעים רבות מהתרבות, החזון והערכים המרכזיים של החברה. כשהצוותים בתוך החברה מרגישים מחוברים למטרות המרכזיות שלה, הם מונעים, מעורבים ויצירתיים יותר. לכן אני מקדיש זמן לפגוש את כל העובדים החדשים כחלק מתהליך הכניסה לעבודה כדי לדון בערכי החברה ובגישה שלנו.
הבנת תרבות החברה מעוררת תחושה של משמעות ומוכוונות מטרה בקרב העובדים. זה נותן לעובדים מפת דרכים שעוזרת לכוון את ההחלטות שלהם, ולהתאים אותם למטרה העל של החברה. התאמה זו לא רק משפרת את תהליך פיתוח המוצר, אלא גם יוצרת סביבת עבודה חיובית ומעצימה שבה היצירתיות פורחת.
הבנת המתחרים
כדי ליצור מוצר שבולט בשוק, חשוב להבין באופן מלא את החברות המתחרות. הבנת החזון והתרבויות של חברות דומות יכולה לספק תובנות חשובות לגבי האסטרטגיות והתחומים שבהם הן מתמקדות. לפי זה, ניתן לזהות את היתרון הייחודי של החברה שלך ולהתמקד בתחומים שבהם ניתן לשפר את חווית המשתמש. שימוש בניתוח המתחרים למיפוי סטנדרטים בתעשייה, עוזר לקבוע אבני דרך ולגבש את הצעת הערך הייחודית - הבנה זו גם ממקמת את העסק שלך לפיתוח המוצר הטוב ביותר עבור המשתמש. כשמשיקים מוצר חדש, תוכנית מנויים או פיצ'ר, אני עובד עם הצוותים שלי לביצוע ניתוח מתחרים מעמיק והעמקה בהצעת הערך.
הבנת המשתמשים
כדי להעמיק בהבנת המשתמש, מצאתי שלשים את עצמך בנעליי הלקוח היא אחת הדרכים הכי חשובות להכוונת פיתוח המוצר. חשוב להסתכל על המשתמש ועל החוויה שלו מכל הזוויות: צרכים, כאבים, תהליכי עבודה. לפי אלה, ניתן להתאים את המוצרים כדי לספק פתרונות אמיתיים ואפילו לעלות על הציפיות של הלקוחות. אין יום שעובר שבו אני לא מסתכל על משוב משתמשים. וזו גם התרבות שאני דואג להשריש בעובדי החברה. סקרים וניתוח רגשות של המשתמשים מאפשרים לעסקים לאסוף משוב ישירות מהלקוחות שלהם, מה שמאפשר להם להעריך את שביעות רצון הלקוח ולזהות תחומים לשיפור.
אינטראקציות שבאות משירות הלקוחות הן גם מקור בלתי נדלה של מידע. ניתוח נתוני שירות לקוחות יכול לחשוף בעיות חוזרות ונקודות כאב שמשתמשים חווים. מידע זה מאפשר לפעול מבעוד מועד לטיפול בבעיות וליצור נאמנות מוגברת בקרב הלקוחות.
גם בדיקות A/B הן כלי עוצמתי שעוזר להשוות בין גרסאות שונות של מוצר כדי לקבוע איזו מהן הכי מתאימה למשתמשים. דרך בדיקות A/B, ניתן לקבל החלטות מבוססות נתונים ולשפר את המוצרים בהתאמה להעדפות המשתמשים.
מעורבות ישירה של כל עובדי החברה עם המשתמשים ואיסוף משוב בזמן אמת מבטיחים שהמשתמשים, והמוצר הטוב ביותר, עומדים במרכז כל ההחלטות. גישה שמונעת מהלקוח יוצרת אמון ונאמנות.
להיות הלקוח
כל אדם שמצטרף לחברה שלנו צריך לעשות תרגיל שבו הוא משתמש במוצר כדי ליצור תוכן כלשהו. בשביל להבין את המוצר עד הסוף, העובדים צריכים לא רק לחשוב כמו הלקוחות, אלא להיות הם.
על ידי שימוש במוצר כמו הלקוחות, הצוותים מקבלים תובנות ממקור ראשון לגבי הפונקציונליות, הזרימה וחווית המשתמש. תרגיל זה מאפשר לעובדים לזהות צווארי בקבוק אפשריים, לשפר את המוצר כדי לשפר את חוויית המשתמש, להבין אילו תכונות הן הכי שימושיות, כיצד לשווק את המוצר ועוד ועוד.
בסופו של דבר, מוצר מצויין הוא תוצר של שיתוף פעולה וסנכרון מתמשך בין כל האספקטים של העסק. ככל שהחיבור בין הארגון לבין המוצר לבין המשתמשים (ולא רק בסדר הזה) יהיה חזק יותר, נוכל להבטיח את החוויה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלנו.
איציק אלבז הוא מייסד ומנכ"ל משותף ב-Artlist