סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בריטיש טלקום BT
בריטיש טלקום BT, "נדרשים פחות אנשים לשרת לקוחות" (צילום: בלומברג)

בריטיש טלקום תקצץ 55 אלף משרות, חמישית מהן יוחלפו בבינה מלאכותית

ענקית התקשורת הבריטית תפטר את העובדים בהדרגה עד סוף העשור, רובם אנשי שירות לקוחות שיוחלפו בכלי AI. "הלקוחות לא ירגישו שהם מול רובוטים"

ענקית התקשורת בריטיש טלקום מתכוונת לפטר עד 55 אלף עובדים עד סוף העשור, בעיקר בבריטניה. עד חמישית מהקיצוצים יהיו בשירות הלקוחות, והצוות יוחלף בטכנולוגיות שונות, כולל בינה מלאכותית. כוח העבודה הנוכחי עומד על 130 אלף עובדים וקבלנים. "טכנולוגיה חדשה ויעילה יותר, כמו בינה מלאכותית, פירושה שיידרשו פחות אנשים כדי לשרת לקוחות בעתיד", נכתב בהצהרה מטעם החברה.
"בכל פעם שמגיעות טכנולוגיות חדשות, יכולים להגיע שינויים גדולים", אמר המנכ"ל, פיליפ יאנסן. לדבריו, כלי הבינה המלאכותית היצירתית, כמוChatGPT - אשר יכולים לכתוב מאמרים, תסריטים, שירים ולפתור בעיות קודים במחשב באופן אנושי - "נותנים לנו ביטחון שנוכל ללכת רחוק אף יותר". יאנסן ציין כי הבינה המלאכותית תהפוך את השירותים למהירים וטובים יותר, והוסיף כי למרות השינויים הלקוחות לא ירגישו שהם מול רובוטים. "אנחנו רב-ערוציים, אנחנו מקוונים, יש לנו 450 חנויות וזה לא עומד להשתנות", אמר יאנסן. "ללקוחות שלנו יש הרבה הזדמנויות לדבר עם אנשים ב-BT".
יאנסן הוסיף כי "טכנולוגיות חדשות מניעות משרות חדשות", למרות ש-BT הצהירה כי כוח העבודה שלה יקטן בהרבה עד סוף העשור. BT, שהיא ספקית הפס הרחב והסלולר הגדולה בבריטניה, ממשיכה כעת להרחיב את רשת הסיבים שלה. החברה מסרה כי עם השלמת העבודה היא לא תזדקק לעובדי צוות רבים כדי לבנות ולתחזק את הרשתות שלה.
מהלך זה מגיע זמן קצר לאחר שוודאפון הודיעה כי תפטר עשירית מאנשי הצוות שלה בשלוש השנים הקרובות, כלומר קיצוץ של 11 אלף משרות.