עגלות חכמות גם בארה"ב: סופרסמארט גייסה 10 מיליון דולר
עגלות חכמות גם בארה"ב: סופרסמארט גייסה 10 מיליון דולר
את הגיוס הובילה מילניום פוד־טק; חברת הסטארט-אפ, שפיתחה פתרון לסריקת מוצרים ותשלום ללא מעבר בקופה, נערכת להוצאת הטכנולוגיה גם לארה”ב וספרד
חברת סופרסמארט שפיתחה פתרון לסריקת מוצרים ותשלום ללא מעבר בקופה, השלימה סבב גיוס נוסף של 10 מיליון דולר בהובלת מילניום פוד־טק, שתשקיע עד 5 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי ישמש לחיזוק ופיתוח הטכנולוגיה הקיימת, הרחבת שיווק המוצר ביעדים חדשים, פיתוח מוצרים חדשים ומשלימים וגיוס עובדים נוסף לתמיכה בפעילות.
לכלכליסט נודע, כי החברה נערכת להרחיב בשבועות הקרובים את פעילותה לספרד ובהמשך לארה״ב.
סופרסמארט, שנוסדה ב־2014, גייסה עד כה כ־10 מיליון דולר נוספים, ומעסיקה 40 עובדים בישראל. הפתרון של החברה כבר פרוס בעולם ברשתות מטרו, אדקה וסלגרוס, ובישראל בכל סניפי אושר עד ושוק העיר. לדברי עופר אילן, סמנכ״ל הכספים, "בשוק הקמעונאות העולמי מבינים את הצורך בשילוב הטכנולוגיה, שנותנת מענה הן לקמעונאי שמתמודד עם מחסור בעובדים והן ללקוח המבקש לשלוט בזמן השהייה בחנות”. אילן הוסיף כי ״זיהינו את ההתפתחות של זירת חנויות הנוחות השכונתיות, בהן צרכנים לעתים כלל לא משתמשים בעגלה, נחשוף בקרוב פתרון נוסף לחנויות קטנות יותר".
תחום העגלות החכמות מעורר עניין בקרב המשקיעים. רק לפני שבועיים החלה חברת A2Z להיסחר בנאסד”ק, במקביל לבורסה הקנדית TSXV. העגלה של A2Z כוללת מצלמות ומשקל ומאפשרת סריקה של מוצרים שנבחרו ותשלום עבור הקנייה, ובכך למעשה מייתרת את העמידה בקופות. במקביל, השקיעה שופרסל בסטארט־אפ הישראלי Shopic אשר פיתח טכנולוגיה שמזהה כל מוצר שנכנס ויוצא מהעגלה באמצעות מצלמות ללא צורך בסריקת המוצרים.