סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דורית זילברשוט, סגנית נשיא לחוויות AI וחדשנות בחברת המחשוב בענן ServiceNow
דורית זילברשוט, סגנית נשיא לחוויות AI וחדשנות בחברת המחשוב בענן ServiceNow (צילום: עומר כביר)

"בשנה האחרונה חסכנו 350 מיליון דולר באמצעות שימוש בסוכני AI"

כך אמרה דורית זילברשוט, סגנית נשיא לחוויות AI וחדשנות בחברת ServiceNow, במהלך ועידת המפתחים של אנבידיה. לדבריה, "היתה ציפייה שיהיו פיטורים מטורפים בעקבות הטמעת ה-AI, אבל זה לא קרה, כי במקום זה העבודה השתנתה". לאן גואן, סמנכ"לית AI ב-Accenture: "סוכן AI שהטמענו בחברת תעופה מספק מענה ל-20 מיליון שאילתות בחודש"

מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI) מלווה כמעט מראשיתה בטענות של "מומחים" שמדובר בבועה שסופה להתפוצץ, שהטכנולוגיה עוד לא בשלה, שהיא יקרה מדי לשימוש, או שחברות לא יודעות איך להטמיע אותה או חוששות לעשות זאת. "בכל רגע", מזהירים אותם מומחים, "כל העסק יעלה בלהבות".
אבל מי שנמצאים בתחום, בארגונים או בחברות שכבר משלבים את הטכנולוגיה הזו, מתקשים שלא להגיב לטענות מסוג זה בגיחוך או בגלגול עיניים. כי הם בטוחים שאין שום בועה, שהעתיד כאן ושהטכנולוגיה כבר בשילוב עמוק ופורה בארגונים שונים, ויש להם את המספרים לגבות את זה.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

"בשנה האחרונה חסכנו יותר מ-350 מיליון דולר באמצעות GenAI וסוכני AI (מודלי בינה מלאכותית שיכולים לבצע פעולות אוטונומיות, ע"כ)", אמרה ל"כלכליסט" דורית זילברשוט, סגנית נשיא לחוויות AI וחדשנות בחברת המחשוב בענן ServiceNow, במהלך ועידת המפתחים של אנבידיה שנערכת השבוע בסן חוזה.
"אנחנו משתמשים בהם לשירות לקוחות, תמיכה ב-IT, תהליכי משאבי אנוש, סיוע למפתחים, שיווק, ומרחיבים את השימוש בהם לתחומים נוספים בחברה. עובדים נעזרים בסוכני AI לפתור בעיות כמו תקלות במחשב בכוחות עצמם, והתפוקה של מפתחים עלתה ב-20% הודות לשימוש בהם".
לדברי זילברשוט, מדובר רק בהתחלה: "אלו עדיין הצעדים הראשונים ואנחנו רק מתחילים להבין את הפוטנציאל. בעתיד הלא רחוק סוכני AI יוכלו לבצע פעולות כמו מילוי טפסים, תיקון אוטונומי של תקלות במחשב, כל דבר שדורש פעולה מול ממשק משתמש ושיכול לעשות את העבודה שלי הרבה יותר פשוטה. אם נסתכל שנה-שנתיים קדימה, מחשוב בארגונים יהיה מבוסס סוכנים. אם היום חברות משקיעות הרבה זמן בתכנון תהליכים, בקרוב תשתית ה-IT התעשייתית תתופעל על ידי סוכנם AI, שאפשר יהיה לנהל אותם כמו שמנהלים עובדים אנושיים".
את הדיבורים על בועה מסביר זילברשוט בכך שנבואות האימה הראשונות סביב GenAI לא התגשמו. "היתה ציפייה שיהיו פיטורים מטורפים", היא אמרה. "זה לא קרה, כי במקום זה העבודה השתנתה. העובדים מתחילים להשתמש בכלים האלו, ולבצע משימות הרבה יותר מורכבות ויצירתיות. ההערכות של בועה הן תוצאה של הפער בין מה שהשוק ציפה למה שקורה בפועל. בכל פעם שיש טכנולוגיה חדשה יש ציפייה שייעלמו עבודות, אבל מה שקורה זה שמיוצרות יותר עבודות באמצעות שינוי בתהליכי העבודה".
זילברשוט שוחחה עם "כלכליסט" אחרי שהשתתפה בפאנל בוועידה שעסק בהליכי האימוץ של סוכני AI על ידי ארגונים. משתתפים אחרים בפאנל חלקו את תפיסתם בהקשר זה. "חברת תעופה בינלאומית שאנחנו עובדים איתה רוצה לסייע למשוך תיירים מחו"ל למדינה שלה", סיפרה לאן גואן, סמנכ"לית AI בחברת הייעוץ העסקי והשירותים Accenture. "סייענו להם להטמיע סוכן AI שמתפקד כעמית לנסיעה של הלקוח. הוא עוזר לו לבצע תחקיר מקדים, לבחור יעדים, לינה ופעילויות בהתאם לתקציב, וממשיך ללוות את הלקוח בזמן הטיול. יש לסוכן הזה 300 אלף משתמשים פעילים בחודש והוא עונה על 20 מיליון שאילתות בחודש".
מייק הולם, מנהל אפליקציות הדיגיטל והחדשנות בפלטפורמת Azure של מיקרוסופט, הוסיף: "כמעט כל מפתח משתמש כיום בכלי GenAI. עכשיו מגיעים לשוק סוכני AI, שיכולים לעבוד עם מפתח או צוות מפתחים, ואפילו בשמם. זה העתיד של תכנות ופיתוח: במקום כתיבת קוד, פיתוח באמצעות פרומפטים. זה יאפשר למפתחים להתמקד ביצירתיות ולמצוא התאמה טובה יותר בין המוצר לשוק. זה יהיה ממש טוב למפתחים. זה יצית גל של חדשנות, ואני נרגש לראות מה יקרה בקהילת הפיתוח".
הכותב הוא אורח אנבידיה בוועידה