סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יצירות NFT של קופים משועממים
יצירות NFT של קופים משועממים (צילומים: Bored Ape Yacht Club)

אין קליינטים: רק 2% מהאמריקאים רכשו NFT

כמחצית מאוכלוסיית ארה"ב שמעו על המושג ובקבוצת הגיל 18-29 אף מדובר ב-70%, אבל רק מעטים מאוד מוכנים באמת להוציא על זה כסף. גברים צעירים ואמידים ממוצא אסייתי הם כרגע קהל היעד החזק ביותר של הטרנד שמתקשה, בינתיים, לסחוף את ההמונים

מטבעות לא ניתנים להמרה (NFT) אמנם תוארו בחלקים מתעשיות הפיננסים והבידור כהזדמנות ההשקעה הגדולה הבאה - עד כדי כך שעמדו במרכז מערכון בסטרדיי נייט לייב - אבל מתברר שמידת הפופולריות הממשית של הסקטור היא אפסית למדי. לפי נתונים חדשים שנאספו במכון המחקר Pew, מחצית מהאמריקאים שמעו על קיומם של ה-NFT, אבל רק 2% מהם (ו-6% מהבוגרים מתחת לגיל 30) רכשו אותם.
לא ניתן, אם כן, לייחס את היעדר ההתלהבות להוציא כסף על NFT להיעדר מודעות. לפי המחקר, כאמור, 49% מהאמריקאים הבגירים שמעו לפחות קצת על NFT, מתוכם 11% סיפרו ששמעו הרבה על הנושא. 69% מהאנשים בקבוצת הגיל 18-29 אמרו ששמעו לפחות קצת על NFT בהשוואה ל-56% בקרב קבוצת הגיל 30-49 ו-36% בקרב בני ה-50 ומעלה.
לפי המחקר, ישנה סבירות גבוהה יותר שגברים יודו ששמעו על NFT לעומת נשים, בעוד שאמריקאים ממוצא אסייתי היו בעלי הסבירות הגבוהה ביותר מקרב הקבוצות האתניות להודות ששמעו לפחות קצת על התחום (66%), לעומת כמחצית מהלבנים או ההיספנים (49% ו-48%, בהתאמה) ו-38% מקרב הבגירים השחורים. בנוסף, שני שלישים מהאמריקאים בעלי ההכנסה הגבוהה שמעו על NFT, כשבקרב בעלי ההכנסה הבינונית הנתון עומד על 51% ובקרב בעלי ההכנסה הנמוכה על 36%.
עם זאת, דבר אחד המשותף לקבוצות הדמוגרפיות השונות הוא חוסר נכונות לרכוש NFT. לפי הנתונים, רק שיעור קטן מכל קבוצה ממש רכשו NFT.