סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טאבולה מפטרת 6% מכוח האדם - למעלה מ-100 עובדים

המייסד והמנכ"ל אדם סינגולדה שיגר מכתב לעובדי חברת התוכן באינטרנט והודיע על מהלך הקיצוצים; כן תפחית 38 מיליון דולר בהוצאות שונות, בין היתר בתחומי השיווק והאירועים

מייסד ומנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, שיגר היום (ג') מכתב לכלל עובדי חברת התוכן באינטרנט ובו הודיע על מהלך קיצוצים משמעותי בחברה. הסעיף המרכזי של התוכנית הוא פיטורי 6% מכח האדם, כלומר יותר ממאה עובדים. טאבולה מעסיקה קרוב ל-2,000 עובדים, חלקם בישראל.
מעבר לפיטורים תפחית החברה 23 מיליון דולר בהוצאות שונות בתחומי השיווק והאירועים ותקצץ 15 מיליון דולר בסעיף ההוצאות ההוניות ב-2023.
טאבולה הונפקה בשנה שעברה באמצעות מיזוג עם ספאק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר ונסחרת היום בוול סטריט בשווי של כחצי מיליארד דולר בלבד. עם זאת, מאז ההנפקה היא הציגה ביצועים טובים עם צמיחה יציבה ותזרים חיובי.
ברבעון השני של השנה רשמה טאבולה הכנסות של 342 מיליון דולר, צמיחה של 4% לעומת הרבעון המקביל ובהתאם לתחזיות. מהכנסות אלו צריך לנכות את התשלומים שהיא מעבירה ליצרני התוכן, מה שמשאיר לה רווח גולמי של 116 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הסתכם ב-9 מיליון דולר וההפסד בשורה התחתונה הגיע ל-5 מיליון דולר - שיפור חד לעומת הפסד של 53 מיליון דולר שנבע ברובו מעלויות ההנפקה .
את 2022 היא אמורה לסיים עם הכנסות של 1.45 מיליארד דולר או 600 מליון דולר נטו (לאחר תשלום לספקי התוכן), שישקפו צמיחה דו ספרתית לעומת 2021. ב-2020 וב-2021 יחד היא יצרה תזרים מזומנים חיובי של 146 מיליון דולר ובסוף הרבעון השני של 2022 היו לה בקופה מזומנים נטו בשווי של 308 מיליון דולר. זמן קצר לאחר ההנפקה השלימה טאבולה רכישה גדולה של חברת קונקסיטי האמריקאית ב-850 מיליון דולר, שהכניסה אותה לשוק חדש של המלצות על מוצרים באינטרנט ולא רק על תוכן.
אאוטבריין, מתחרתה הישראלית של טאבולה, שאף היתה אמורה להתמזג עמה בעבר בעסקה שבוטלה, כבר הודיעה על מהלך של קיצוצים לפני כחודשיים במסגרתו פיטרה כ-40 עובדים.