סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Israeli Mapped NY NYSE
טקס הצלצול בפעמון בבורסת ניו יורק, היום (Photo: Ohad KAB Photos)

גיא פרנקלין, מייסד Israeli Mapped in NY, פתח בצלצול פעמון את המסחר בניו יורק

הטקס מציין את שיתוף הפעולה והחדשנות שהטכנולוגיה הישראלית מביאה לניו יורק ואת תרומת הארגון לתעשיית ההייטק בעיר. נכון לשנת 2023, פעלו מניו יורק 450 חברות ישראליות ו-30 חברות יוניקורן ישראליות, כאשר האחרונות לבדן יצרו 15 אלף משרות  

גיא פרנקלין, מייסד פלטפורמת Israeli Mapped in NY, נבחר לצלצל בפעמון הפתיחה של בורסת ניו יורק בפתיחת המסחר היום (ב'), כאות הערכה על תרומת הארגון לתעשיית ההייטק בניו יורק ולציון רגע משמעותי עבור ההייטק הישראלי באקוסיסטם הטכנולוגי של ניו יורק. ביחד עם פרנקלין הצטופפו על מרפסת המכובדים 12 מייסדים מובילים של חברות טכנולוגיה ישראליות, שממלאים תפקידים מרכזיים בהובלת החדשנות בתחומי הסייבר, הבינה המלאכותית, הפינטק, המדיה ועוד.
"הצמיחה של האקוסיסטם הטכנולוגי בניו יורק יוצאת דופן, עם מייסדים ישראלים הממלאים תפקיד מכריע בהנעת חדשנות והצלחה כלכלית", אמר פרנקלין. "מאז 7 באוקטובר, למרות אתגרים עצומים, הטכנולוגיה הישראלית ממשיכה לספק תוצאות, מה שמדגיש עמידות ומחויבות למצוינות. רגע זה בבורסת ניו יורק מדגיש את הקשרים העמוקים בין ישראל לניו יורק, ואת הקהילה המשגשגת של יזמים ישראלים שמשאירים חותם כאן, עם כ-450 חברות ישראליות הפועלות בעיר".
בין היזמים והמנהלים הישראלים שהשתתפו באירוע היו דין זיסמן, מייסד-שותף ומנכ"ל Axonius; יותם שגב, מייסד-שותף ומנכ"ל Cyera; נדב שובל, מייסד-שותף ומנכ"ל Openweb; סנז ישר, מייסדת-שותפה ומנכ"לית Zafran Security; אמיר אליחי, מייסד-שותף ומנכ"ל Carbyne; עמירם שחר, מייסד-שותף ומנכ"ל Upwind; תומר תגרין, מייסד-שותף ומנכ"ל Yotpo ועוד.
מפת הסטארטאפים הישראליים בניו יורק (Israeli Mapped in NY) הוקמה על ידי פרנקלין במטרה לעזור ליזמים הישראלים המתרחבים לניו יורק להתחבר בקלות לתעשייה ולהראות את ההצלחה הישראלית לעולם בדמות מפה אינטראקטיבית של מנהטן בה ניתן למצוא את כל החברות הפועלות בעיר. לאחרונה, הפלטפורמה התרחבה, הוקמה זרוע השקעות המשקיעה בחברות הישראליות בעיר בעיקר בתחום הסייבר, נוצרו שיתופי פעולה בין היתר עם ראש עיריית ניו יורק וגופים אחרים, והכל במטרה לקדם את הטק הישראלי בתפוח הגדול.
הבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) משתמשת בצלצול הפעמון מאז 1985 כדי לציין את פתיחת יום המסחר, בדרך כלל בשעה 9:30 בבוקר. סלבריטאים ואורחים מכובדים מוזמנים לעתים קרובות לצלצל בפעמון כטקס סמלי עבור סוחרי המניות. הטקס היום מסמל את שיתוף הפעולה המתמשך והחדשנות שהטכנולוגיה הישראלית מביאה לניו יורק. נכון לשנת 2023, פעלו מניו יורק 450 חברות ישראליות ו-30 חברות יוניקורן ישראליות, כאשר האחרונות לבדן יצרו 15 אלף משרות.