סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

"סין נמצאת בפיגור בתחום ה-AI - אבל בסוף היא תעקוף את ארה"ב"

לדברי קאי פו לי, מנהל גוגל סין לשעבר, המודלים הסיניים של בינה מלאכותית נמצאים בפיגור של 6-9 חודשים לעומת אלה שפותחו בארה"ב; עם זאת "בסופו של דבר לסין יהיו את אפליקציות ה-AI הטובות בעולם"

המודלים הסיניים של בינה מלאכותית נמצא בפיגור של לפחות חצי שנה בהשוואה לאלה שפותחו בארה"ב, כך אמר קאי פו לי (Kai-Fu Lee), לשעבר ראש גוגל בסין.
לי אמר את הדברים בפורום השקעות שנערך היום בסין. הוא סייג וציין כי האפליקציות הסיניות צפויות לסגור את הפיגור בקצב מהיר הרבה יותר, ובסופו של דבר להוביל את התחום.
הדברים נאמרו ביחס למודל שפה גדול, ה"מוח" מאחורי הצ'אטבוטים החדשים של בינה מלאכותית.
"החברות עם המודלים המובילים ללימוד שפה בסין נמצאות בפיגור של 6 עד 9 חודשים מאחורי המקבילות שלהן בארה"ב. המודלים הפחות מתקדמים בסין הם כנראה בפיגור של 15 חודשים", אמר בפורום.
עם זאת לדברי לי, "להערכתי, כבר בשנה הבאה אפליקציות ה-AI יתפשטו בסין בקצב מהיר הרבה יותר מזה שבארה"ב. זה בלתי נמנע שבסופו של דבר לסין יהיו את אפליקציות ה-AI הטובות בעולם".
לי נחשב לאחד האנשים המרכזים עניין רב בתחום הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, בין היתר בשל הבקיאות הייחודית שלו בהתפתחויות בתחום גם בארה"ב וגם בסין. הוא לא רק מתבטא בתחום אלא משקיע בעצמו – וייסד את קרן ההון סיכון Sinovation Ventures והסטארט-אפ 01.AI.