סגור
Sundar Pichai סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

מנכ"ל גוגל לעובדים: "2025 תהיה שנה קריטית"

סונדאר פיצ'אי אמר את הדברים במהלך מפגש אסטרטגי בהתייחסו לתחרות, בעיקר בתחום ה-AI, ולקשיים הרגולטוריים הגוברים; הוא הדגיש את הצורך לחזק את אפליקציית ג'מיני ולסגור פערים מול המתחרים; וכמה תגבה החברה עבור שימוש בבינה המלאכותית מתוצרתה?

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי אמר לעובדים בשבוע שעבר ש-2025 "תהיה שנה קריטית", זאת בשעה שהחברה עומדת בפני תחרות וקשיים רגולטוריים גוברים, ומנסה לעמוד בקצב ההתפתחויות בתחום ה-AI. כך לפי דיווח ב-CNBC.
בפגישה אסטרטגית לקראת 2025 שנערכה ב-18 בדצמבר, פיצ'אי ומנהלים נוספים בגוגל הדגישו את חשיבותה של 2025, במיוחד בכל הנוגע ל-AI. לדבריו, "חשוב מאוד שנפנים את הדחיפות של הרגע הנוכחי, ועלינו לנוע מהר יותר כחברה. המצב קריטי. אלו הם רגעים מאתגרים. ב-2025, עלינו להיות מרוכזים לגמרי וללא הפסקה בניצול היתרונות של הטכנולוגיה הזאת, ובלפתור בעיות משתמשים".
דבריו של פיצ'אי מגיעים לאחר שנה מלאה בלחצים הכבדים ביותר אותם חוותה גוגל מאז הונפקה לפני שני עשורים. בעוד תחומים כמו פרסומות ומחשוב ענן הפיקו לה רווחים צומחים, התחרות ניקרה בשווקי הליבה של גוגל, והחברה עמדה בפני אתגרים פנימיים, כולל חיכוך בין תרבותי וחששות לגבי חזונו של פיצ'אי לעתיד. ובנוסף, הרגולציה כעת סבוכה מבעבר.
עסקי החיפוש של גוגל אמנם עדיין דומיננטיים בשוק, אך ה-AI הגנרטיבי יצר אפשרויות חיפוש חדשות עבור משתמשים, והביא איתו שורת מתחרים. גוגל משקיעה באופן משמעותי בתחום ומנסה להמשיך להוביל, בעיקר באמצעות ג'מיני, מודל ה-AI שלה, שנותן למשתמשים גישה למספר כלים, כולל צ'אטבוט של גוגל.
פיצ'אי אמר ש"בניית עסקים גדולים, חדשים", היא בגדר עדיפות עליונה. אלה כוללים את ג'מיני, שלדברי פקידים היא האפליקציה הבאה של גוגל שתגיע לחצי מיליארד משתמשים. לחברה יש כיום 15 אפליקציות כאלה. לדבריו, "לג'מיני יש תנופה חזקה, במיוחד בחודשים האחרונים. אבל יש לפנינו עבודה ב-2025 כדי לסגור את הפער ולבסס עמדה מובילה בתחום הזה גם כן. הגדלת בסיס המשתמשים בג'מיני יהיה המוקד החשוב ביותר שלנו בשנה הקרובה".
בנוסף, הודה פיצ'אי שעל גוגל יהיה לסגור פערים: "בהיסטוריה, אתה לא תמיד צריך להיות ראשון, אבל עליך לבצע היטב ולהיות הטוב ביותר בתחום. אני חושב שזו המהות של 2025".
באוגוסט פסק בית משפט פדרלי בארה"ב שגוגל מקיימת מונופול בתחום החיפוש, ובנובמבר דרש משרד המשפטים האמריקאי מגוגל למכור את היחידה העוסקת בדפדפן כרום. במקביל, רגולטור התחרות בבריטניה פרסם מסמך ובו קביעה כי גוגל פוגעת בתחרות במדינה. על כך אמר פיצ'אי כי "אין זה סוד שאנו נתונים לביקורת בכל העולם - לנוכח הגודל וההצלחה שלנו. זה חלק ממגמה רחבה יותר בשעה שהטכנולוגיה משפיעה על החברה באופן נרחב. לכן יותר מתמיד עלינו להבטיח שדעתנו לא תוסח".
במהלך הפגישה שאל אחד העובדים האם גוגל תוכל לשווק מוצרי AI "מבלי לחייב את המשתמשים ב-200 דולר בחודש" כפי שעושות חברות אחרות. על כך ענה דמיס האסאביס, מייסד DeepMind, חברת הבינה המלאכותית שנרכשה על ידי גוגל, כי "כרגע אין לנו תוכניות לסוג כזה של מנוי" והוסיף כי הוא סבור שתשלום של 20 דולר לחודש עבור שימוש בג'מיני יהיה בעל ערך טוב. עוד הוסיף כי "לא אגיד בהכרח שזה לעולם לא יקרה אך אין לכך תוכניות כרגע".