סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אייפון 15 פרו
אייפון 15 פרו (איתי שמושקוביץ)

דיווח: אפל קרובה לעסקה לשילוב ChatGPT במכשיריה

לפי בלומברג, מאפייני בינה מלאכותית מסוימים של חברת OpenAI ישולבו עוד השנה במערכת ההפעלה iOS 18 - אם העסקה תצא לפועל; במקביל מנהלת אפל מו"מ בתחום זה גם עם גוגל

ענקית הטכנולוגיה אפל וחברת הבינה המלאכותית OpenAI נמצאות על סף הגעה לעסקה שתביא חלק מהטכנולוגיה של האחרונה למכשירי האייפון עוד השנה, כך על פי דיווח בבלומברג.
בעזרת העסקה תוכל אפל להציע "צ'אטבוט פופולרי" שמופעל על ידי ChatGPT - הצ'אטבוט של OpenAI. זאת כחלק ממאפייני הבינה המלאכותית שיהיו כלולים במערכת ההפעלה של אפל - ה-iOS 18. אפל מנהלת במקביל מגעים עם גוגל לגבי שותפות בתחום הבינה המלאכותית.
"הסכם בינה מלאכותית עם OpenAI יעניק לאפל צ'אטבוט פופולרי כחלק משלל מאפייני הבינה המלאכותית החדשים שהיא מתכננת להודיע עליהם בחודש הבא", כך לפי הדיווח. עם זאת נכתב ש"אין ערובה" שהעסקה בין שתי החברות תתקיים.
על פי דיווח משלשום (ה'), מאפייני הבינה המלאכותית של מערכת ההפעלה iOS 18 יופעלו בחלקם על ידי מרכזי המידע של אפל בעזרת מעבדי אפל סיליקון (Apple Silicon), אך רובם יופעלו לגמרי על ידי המכשיר.
אפל צפויה להכריז על מערכת ההפעלה החדשה בוועידת ה-WWDC, שתצא לדרך ב-10 ביוני. על פי דיווח של The Information, אחד המאפיינים שנמצאים בפיתוח היא סייעת קולית שתתחרה בסירי ובגוגל אסיסטנט.