סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
יוניקורן חדש מחיפה - Augury גייסה 180 מיליון דולר; "המטרה לטווח הארוך - לא להימכר"

יצרנית החיישנים הישראלית שעובדת עם חברות כמו ICL (כיל), חברת החשמל ותנובה, גייסה בסבב E, לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר. את הסבב הובילה בייקר יוז, ענקית אנרגיה שפוצלה מג'נרל אלקטריק; סער יוסקוביץ׳, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה: "אנחנו בשוק קשה, היו רבים שהתחילו אחרינו ולא הצליחו"; אוגורי שפיתחה מערכת הבודקת את תקינות המכשירים במערכי ייצור שונים - הוקמה ב-2011 ומעסיקה 220 עובדים

יוניקורן חדש נוסף בהייטק הישראלי - חברת אוגורי (Augury), המפתחת חיישנים לתעשייה, גייסה 180 מיליון דולר בסבב E, לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר. החברה הישראלית שיושבת בחיפה עם משרדים בתל אביב פיתחה מערכת כוללת המשלבת תוכנה וחומרה שבודקת במערכי ייצור שונים את תקינות המכשירים ולמעשה "שומרת על בריאותם".


את סבב הגיוס הנוכחי הובילה בייקר יוז, ענקית אנרגיה מטקסס, לשעבר חטיבה של ענקית האנרגיה ג'נרל אלקטריק (GE), שפוצלה ממנה, ולה הכנסות של 20 מיליארד דולר. בייקר יוז היא ספקית של שירותים בתחום האנרגיה והטכנולוגיה כמו תוכנה, תשתיות, מערכות וכל הדרוש לקידוחי גז ונפט.
2 צפייה בגלריה
בייקר היוז ענקית אנרגיה
בייקר היוז ענקית אנרגיה
ענקית האנרגיה הטקסנית בייקר יוז
(ALI HAIDER EPA)

בסבב השתתפה גם המשקיעה החדשה SE Ventures, שהיא זרוע ההשקעות התאגידית של שניידר אלקטריק (Schneider Electric), לצד משקיעים קודמים וביניהם: קומרה קפיטל, Insight Partners, Eclipse Ventures, קרן ההשקעות של חברת השבבים קוואלקום , ענקית הביטוח הגרמנית Munich RE Ventures, ו-Lerer Hippeau Ventures. עם השלמת הסבב, סך הגיוס הכולל של החברה במהלך שנות פעילותה עומד על 286 מיליון דולר.
"שוק האנרגיה חדש בשבילנו"
בשיחה עם כלכליסט אומר סער יוסקוביץ׳, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה: "שתי חברות מובילות כל אחת בתחומה אחת בעולם האנרגיה ואחת בעולם החשמל בוחרים בנו כמובילים בתחום של בריאות מכונה ומביאים אותנו לשוק חדש שהוא תחום האנרגיה. מדובר בשוק קשה, היו רבים שהתחילו אחרינו ולא הצליחו. עבדנו קשה להגיע לרגע זה ואנחנו גאים מאוד בהישג שלנו. המטרה שלנו לטווח הארוך לא להימכר, כשהזמן הנכון יגיע נצא לשוק הציבורי" .
לדברי יוסקוביץ', "אנחנו שמים חיישנים על המשאבות מדביקים חיישן שקולט טמפרטורה ופליטה אלקטרוגמנטית שנותנת לנו המון פרטים ומנתחים את הדאטה שמגיעה מחיישן זה כמו זיהוי דיבור של אלקסה וסירי. אנחנו לא מחפשים מילים אלא רעשים ספציפיים של תקלות. לפני שבועיים עבדנו עם יצרן הממחטות הכי גדול בעולם, היתה תקלה במכונה הגדולה בעולם ושבוע אחרי התקנה אמרנו שיש תקלה והצוות שלהם התעלם מההתראות שלנו, הם הביאו מומחים וזיהו את הבעיה שהצבענו עליה, חסכנו ליצרן כחצי מיליון דולר".

2 צפייה בגלריה
מייסדי Augury אוגורי  מימין גל שאול ו סער יוסקוביץ'
מייסדי Augury אוגורי  מימין גל שאול ו סער יוסקוביץ'
מייסדי אוגורי, מימין: גל שאול וסער יוסקוביץ'
(צילום: Augury)
סער אינו יכול להתייחס לשווי העסקה אבל אומר כי: "זהו הסכם שהשמקיעים שלי אמרו שלא ראו חוזה כל כך גדול ומשמעותי לחברה בסדר גודל שלנו. הם הולכים להטמיע את הפתרון שלנו בתוכנה שלהם ולמעשה להפוך אותנו לחלק מהמערכת שלהם בעולם האנרגיה שחדש עבורנו".
המהפכה הדיגיטלית של בריאות מכונות
אוגורי הוקמה ב-2011 על ידי המנכ״ל סער יוסקוביץ׳ וסמנכ״ל הטכנולוגיות גל שאול, ומעסיקה למעלה מ-220 עובדים. העולם התעשייתי עובר בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית, המכונה Industry 4.0, ובליבה בריאות המכונות (Machine Health). תחום זה מתבסס על החיבור בין האינטרנט של הדברים (IoT) לבינה מלאכותית (AI) כדי לחזות ולמנוע כשלים במכונות תעשייתיות על מנת לשפר את ביצועי המכונות. כתוצאה מכך מתאפשרת הורדה משמעותית של זמני השבתה בקווי הייצור, הגדלת נפחי הייצור, הורדת עלויות האחזקה, וכן האצה של הטרנספורמציות הדיגיטליות שלהם.
בין לקוחותיה של אוגורי נמנים היצרנים הגדולים בעולם: קולגייט-פלמוליב, פפסיקו, נסטלה, קרייר ובישראל היא פועלת עם תאגידים גדולים כגון כי"ל, אסם, תנובה, חברת החשמל, מקורות ועוד. פתרון בריאות המכונה של החברה מניב ללקוחות החזר השקעה גבוה, כך שעסקאות מכסות את העלות שלהן תוך חודשים ספורים. כך למשל, ICL (כיל) הצליחה לחסוך למעלה ממיליון דולר הפסדי ייצור והשבתה, במהלך פחות מעשרה חודשים בהם השתמשה בפתרון בריאות המכונה של אוגורי.
המשקיעים החדשים של אוגורי מציבים את החברה בעמדה ייחודית להיכנס לשוק האנרגיה ברמה הגלובלית. הם מצטרפים למובילי תעשייה בינלאומיים כמו גרנדפוס (Grundfos) יצרנית המשאבות הגדולה בעולם, Munich Re/HSB, מובילה עולמית בתחום הביטוח התעשייתי וקרייר (Carrier), ענקית בתחום פתרונות קירור, כולם כשותפים של אוגורי, ממחישים את החשיבות של בריאות מכונה באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם.