בריטניה: קנס נוסף למטא בעקבות העסקה לרכישת Giphy
בריטניה: קנס נוסף למטא בעקבות העסקה לרכישת Giphy
רשות התחרות במדינה הטילה קנס של 2 מיליון דולר על החברה-האם של פייסבוק, לאחר שזו לא עמדה במגבלות שהוטלו עליה עד להחלטה הסופית בנוגע לעסקה לרכישת פלטפורמת שיתוף הגיפים; בשנה שחלפה נקנסה מטא ב-68 מיליון דולר בעקבות הרכישה
רשות התחרות של בריטניה (CMA) הודיעה היום כי הטילה קנס של 1.5 מיליון פאונד (2 מיליון דולר) על מטא, החברה-האם של פייסבוק, בעקבות העסקה לרכישת פלטפורמת שיתוף הגיפים Giphy, כך לפי דיווח של רויטרס.
ה-CMA נקטה קו נוקשה כלפי ענקיות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, ובחנה את הדומיננטיות שלהן בתחומים כגון פרסום דיגיטלי. בנובמבר הורתה הרשות למטא למכור את Giphy, שנרכשה במאי 2020 תמורת 400 מיליון דולר, לאחר שלטענתה לא קיבלה תשובות מספקות ממטא בנוגע להשפעה האפשרית על שוק הפרסום הדיגיטלי. מטא הגישה ערעור על ההחלטה.
ה-CMA הטילה על מטא שורת מגבלות בנוגע לעסקת Giphy, שנועדו להבטיח שהן ימשיכו להתחרות זו בזו עד שתסתיים החקירה בנושא. בין השאר מטא חויבה להודיע מראש על כל שינוי פרסונלי בחברה. אולם לפי הרשות, החברה-האם של פייסבוק לא הודיעה לה כי כמה בכירים עזבו את החברה - ולכן הטילה את הקנס האמור.
בשנה שחלפה כבר קנסה ה-CMA את פייסבוק ב-50.5 מיליון פאונד (כ-68 מיליון דולר) בנוגע לעסקת Giphy, וכאמור חייבה אותה למכור את החברה. היום הודיעה מטא כי היא מתנגדת לקנס שהוטל עליה כעת - אך תשלם אותו.
לפי החלטת הרגולטורים מנובמבר, הרכישה של מטא את גיפי תוביל להפחתת התחרות בין פלטפורמות המדיה החברתית. יתרה מכך, הטענה היא שהעסקה כבר גרמה לכך שגיפי אינה מתחרה פוטנציאלית בשוק פרסום הבאנרים. לפי הרגולטורים, פייסבוק תוכל להגדיל את כוח השוק שלה, הגדול גם ככה ביחס לפלטפורמות המדיה החברתית האחרות, בכך שתוכל לדחות או להגביל את הגישה של פלטפורמות אחרות לגיפים של גיפי. בעקבות זאת תגדל התנועה באתרים שבבעלות מטא – פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, שכבר מייצגים 73% מהזמן שהגולשים מבלים במדיה החברתית בבריטניה.
חשש נוסף שהועלה שם הוא שמטא תשנה את תנאי הגישה לגיפים, ותחייב חברות כמו טיקטוק, טוויטר וסנאפצ'ט לספק לה יותר מידע על משתמשים כדי שיוכלו לקבל גישה.