סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חזק במיינסטרים: ה-NFT מגיע לאינסטגרם

בהמשך לרמיזתו של מנכ"ל מטא מארק צוקרברג, הודיעה החברה-הבת על פיילוט שבמסגרתו תתמוך הפלטפורמה בתצורת הקריפטו הטרנדית ותאפשר הצגה של יצירות דיגיטליות מרשתות סחר מרכזיות בתחום. מדובר בצעד משמעותי של הפורמט אל מרכז התודעה הציבורית

NFT של כמה מרשתות הבלוקצ'יין הפופולריות ביותר לאמנות קריפטו מגיע לאינסטגרם, כך לפי הודעת החברה על פיילוט שאמור לצאת לדרך כבר היום או ביום שני הבא.
באתר קוינדסק דווח כי מטא, החברה-האם של אינסטגרם, מתכננת שילוב של מטבעות לא ניתנים להמרה (NFT) מרשתות את'ריום, פוליגון, סולנה ופלואו - הרשתות המארחות את הרוב המכריע של המסחר במוצרי אספנות דיגיטליים, כשאת'ריום היא המובילה את השוק עם "הקופים המשועממים" שלה.
1 צפייה בגלריה
יצירות NFT של קופים משועממים
יצירות NFT של קופים משועממים
יצירות NFT של קופים משועממים
(צילומים: Bored Ape Yacht Club)
הפיילוט יכלול קבוצה קטנה של מומחי NFT שבסיסם בארצות הברית, ועדיין לא ברור אם אינסטגרם תייצג את כל ארבע הרשתות כבר מההשקה. כן ידוע שאינסטגרם מתכננת לתמוך בארנקי קריפטו שנמצאים בשימוש נרחב, כמו מטאמאסק. המשתמשים שנכנסים לארנקים שלהם יוכלו להוכיח בעלות על NFT ולתייג את היוצרים שיצרו אותם. קוינדסק אישר שאינסטגרם לא תגבה מהמשתמשים תשלום על פרסום ושיתוף NFT, כפי שטוויטר עשתה בתחילה עם תמונות פרופיל משושות של בעלי NFT בינואר.
המהלך מהווה תזוזה נוספת לקדמת הבמה של תחום ה-NFT. לאינסטגרם יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים, שרבים מהם משתמשים בשירות כדי לקדם ולשווק את האמנות שלהם. מנכ"ל מטא מארק צוקרברג רמז לגבי היוזמה במרץ האחרון, אך לא חשף אז פרטים. "הפייננשל טיימס" דיווח בעבר שמטא תמשיך עם פיילוט ה-NFT שלה באינסטגרם, ותוסיף אפשרויות של יצירת מטבעות וחברות קבוצתית בפייסבוק.