בניגוד לטענת מאסק: המפרסמים הגדולים עדיין מחרימים את הרשת החברתית X
בניגוד לטענת מאסק: המפרסמים הגדולים עדיין מחרימים את הרשת החברתית X
לפי נתוני חברת ייעוץ השיווק Ebiquity, בעוד שבספטמבר שנה שעברה 31 מהמותגים הגדולים רכשו פרסומת ב-X, בספטמבר האחרון עמד מספרם על שניים לבד. הנתונים סותרים טענות של מנכ"לית X והבעלים כי "כמעט כל" המפרסמים שעזבו את הפלטפורמה חזרו לפרסם בה
מרבית המפרסמים הגדולים בעולם הפסיקו לרכוש פרסומות ב-X (לשעבר טוויטר) מאז שהרשת החברתית עברה לשליטת אלון מאסק – כך לפי נתונים שחברת ייעוץ השיווק Ebiquity הציגה לאתר אינסיידר.
Ebiquity עובדת עם 70 מ-100 המפרסמים הגדולים בשוק, ובהם גוגל, וולמרט, וודאפון ו-GM. לדברי החברה, בעוד שבספטמבר שנה שעברה 31 מהמותגים הגדולים רכשו פרסומת ב-X, בספטמבר האחרון עמד מספרם על שניים לבד.
מדובר, לפי החברה, בתוצאה של ירידה הדרגתית במספר המותגים שרוכשים פרסומות ב-X, שהחלה עם השלמת הרכישה של מאסק באוקטובר 2022. "זו ירידה שלא ראינו קודם לכן בשום פלטפורמת פרסום גדולה", אמרה סמנכ"ל האסטרטגיה של Ebiquity, רובן שרויירס.
הנתונים סותרים טענות של מנכ"לית X, לינדה יאקרינו, מספטמבר, שלפיהן "90% מ-100 המפרסמים הגדולים חזרו ל-X ב-12 השבועות האחרונים", ושל מאסק מאפריל, שלפיהן "כמעט כל" המפרסמים שעזבו את הפלטפורמה חזרו לפרסם בה. "הטענות של הנהגת X לחזרה מאסיבית של מפרסמים מובילים לפלטפורמה שלהם בלבלו אותנו", אמר שרויירס. "יש דאגות רציניות מהאמינות של ההצהרות הפומביות של מאסק ויאקרינו".