יוטיוב בוחנת: משחקים אונליין באתר ובאפליקציה
יוטיוב בוחנת: משחקים אונליין באתר ובאפליקציה
פלטפורמת סטרימינג הווידאו, שבבעלות אלפבית, מנסה להיכנס לשווקים חדשים נוכח הירידה בהכנסות מפרסום, ולאחר שזנחה את שירות המשחקים בענן Stadia, היא בודקת כעת פיצ'ר בשם Playables. עובדי החברה יכולים לשחק ביוטיוב כבר עכשיו, והחלטה לגבי המאפיין תתקבל בקרוב
אחרי שכשלה בכיבוש נתח שוק גדול יותר עם שירות המשחקים מבוסס הענן של Stadia, אלפבית, החברה-האם של גוגל, מחפשת דרכים חדשות להיכנס לעולם הגיימינג, ועל פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" היא שוקלת כעת לעשות זאת באמצעות יוטיוב. החברה בוחנת בימים אלה מאפיין שנקרא Playables, שיאפשר למשתמשים לשחק במשחקים באתר, שידוע היום בעיקר כשירות סטרימינג לסרטונים.
על פי הדיווח, החברה הזמינה את עובדיה להתחיל לבחון את המאפיין והיא מוסיפה לו משחקים שונים, כמו משחק הווידאו Stack Bounce. כמו כן דווח שהמשתמשים יוכלו להשתמש במאפיין לא רק באתר האינטרנטי של יוטיוב, אלא גם דרך מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS במכשירים ניידים.
דובר של יוטיוב אמר לרויטרס שתחום הגיימינג נמצא במוקד עבור החברה כבר זמן רב ושהיא בוחנת מאפיינים חדשים, אך "אין לה מה להודיע כרגע". הניסיון להכניס משחקים מקוונים ליוטיוב הוא חלק ממהלך כולל של המנכ"ל ניל מוהן להתרחב לתחומי צמיחה חדשים על רקע ההאטה בהכנסות מפרסום. כשיושק המאפיין הוא צפוי לתפקד בדומה לשירות המשחקים של נטפליקס, המציע משחקים קלילים שמותאמים למגדרים וגילים מסוימים.