ריברסייד שפיתחה מערכת חכמה להקלטת פודקאסטים גייסה 35 מיליון דולר
ריברסייד שפיתחה מערכת חכמה להקלטת פודקאסטים גייסה 35 מיליון דולר
החברה הישרראלית הוקמה ב-2019 על ידי האחים נדב וגדעון קייסון ונכנסה לאחרונה לשותפות עם ענקית הזרמת האודיו ספוטיפיי. בין משתמשיה - הילארי קלינטון. בין המשקיעים בסבב הנוכחי - אורן זאב ומייסד רדיט
חברת הטכנולוגיות לפודקאסטים ריברסייד (Riverside), גייסה 35 מיליון דולר בסבב B. החברה שהוקמה על ידי האחים נדב וגדעון קייסון שעלו לארץ מהולנד והקימו כאן את החברה שנחשפה לראשונה בכלכליסט.
החברה החלה כפרויקט של השניים במטרה ליצור פלטפורמה לדיבייטינג והתפתחה למערכת הפודקאסטם שבין משתמשיה הילארי קלינטון וענקיות מדיה רבות.
את סבב הגיוס הנוכחי מובילים אורן זאב, לאצ'י צ'רום - אחד העובדים הראשונים של Stripe, ו-Seven Seven Six של אלכסיס אוהניאן, מייסד reddit, והוא מביא את החברה לסך השקעות של כ-47 מיליון דולר. החברה שהוקמה בשנת 2019 השלימה לפני כשנה סבב גיוס על סך 9.5 מיליון דולר.
בשיחה עם "כלכליסט" אומר נדב קייסון, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה: "הגשמתי את החלום שלי להגיע לישראל ועכשיו כל האחים שלנו גרים בישראל ועובדים איתי. בשנה האחרונה גדלנו ל-100 עובדים, עם 50 עובדים בישראל, ורשמנו צמיחה אקספוננציאלית. הפכנו לחברה של ממש. יש לנו משרד בחשמונאים שבו יש 50 עובדים, כאשר השאר עובדים מרחוק".
עוד אמר: "הוספנו עורך לפודקאסטים שלנו, שיפרנו את איכות הווידאו ויש לנו אפליקציית מובייל. חתמנו עם חברות מובילות דוגמת פינטרסט ונטפליקס וגייסנו משקיע שהיה בין הראשונים של ענקית הפינטק סטרייפ".
הפלטפורמה של ריברסייד מאפשרת איכות הקלטה של אודיו ללא אובדן נתונים ואיכות הקלטת וידאו ברזולוציית 4K ללא תלות במהירות החיבור לאינטרנט. לאחרונה, החברה הפכה לשותפה הרשמית של ספוטיפיי. העדכון האחרון של תאגיד הסטרימינג מאפשר לפודקאסטרים לפרסם רכיב וידאו לצד אודיו והיא מחברת ישירות יוצרים לפלטפורמה של ריברסייד כדי שיוכלו לייצר בקלות רכיבי וידאו לצד השמע שלהם. בהמשך השבוע צפויה ריברסייד להשיק תמיכה ב-iPad כצעד המשך לחזון שמאפשר ליוצרים להקליט בצורה הנוחה עבורם מכל מקום.
רשימת הלקוחות של החברה כוללת חברות כמו Fox sports, מארוול, NYT, אמזון ויוצרים מובילים כמו גיא רז, גארי וי ורבים מהפודקאסטים והסרטונים המובילים בשוק.רבים משתמשים בפלטפורמה כדי ליצור פודקאסטים, ראיונות, סרטוני תקשורת פנימיים וחיצוניים כמו אירועים וירטואליים, סרטוני עובדים ועוד.
החברה מעסיקה כאמור 100 עובדים שחלקם עובדים מרחוק וחלקם במשרדי החברה בתל אביב, ניו יורק ואמסטרדם. הצוות מורכב מיוצרי תוכן שמגיעים מפטראון, גוגל, וויקס, אמזון וחברות גדולות אחרות.