החברה הישראלית שעובדת עם מרצדס ופורשה נקלעה לחובות - ומבקשת חדלות פירעון
חברת האוטו-טק גארדנוקס, שגייסה עד היום 60 מיליון דולר, הגישה בקשה דחופה לחדלות פירעון אחרי שנקלעה לחובות של 11 מיליון שקל. החברה לא שילמה ל-27 עובדיה שכר עבור נובמבר-דצמבר, אחרי שצמצמה את שכרם ל-80% כבר מפברואר. לטענת החברה, המשבר החל בתקופת הקורונה והחריף עקב המלחמה
חברת האוטו-טק הישראלית גארדנוקס (GuardKnox), שגייסה עד היום 60 מיליון דולר, הגישה בקשה דחופה לחדלות פירעון - אחרי שנקלעה לחובות של 11 מיליון שקל.
החברה שנוסדה ב-2016 הוקמה על ידי יוצאי חיל האוויר משה שליסל (מנכ"ל), דיוניס טשלר (שעבד בעבר כסמנכ"ל טכנולוגיות עד שפרש מהחברה לפני שנתיים וחצי) ועידן נדב (סמנכ"ל הפיתוח), שעזב אותה באמצע שנת 2021. עיקר פעילות החברה נעה סביב מיגון כלי רכב חכמים ואוטונומיים מפני איומי סייבר.
בבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ד"ר שלמה נס, עינבל רחמים-אביטל ואיתי מיכאלי ממשרד פירון נטען כי המשבר החל עוד בתקופת הקורונה, וב-2021 נאלצה לגייס גיוס מוקטן של 6 מיליון דולר בלבד במקום 13 מיליון דולר. המשבר החמיר עוד יותר מאז החלה המלחמה - לטענת החברה, משקיעים שהיו אמורים לנחות בשבוע של 8 באוקטובר 2023 בישראל על מנת לסכם הסכמי השקעה בהיקף כולל בסך של כ-30 מיליון דולר ביטלו את הגעתם נוכח המצב ששרר בארץ, ואף נסוגו עקב המצב הגיאו-פוליטי. כמו כן, משקיע שהיה מוכן להשקיע כ-5 מיליון דולר נפטר באופן פתאומי ובלתי צפוי.
לחברה חובות של 11 מיליון שקל, מתוכם כ-4 מיליון שקל לחברת תעבורה ועוד 3 מיליון דקל לעובדי החברה. בבקשה צוין כי החברה לא שילמה ל-27 עובדיה שכר עבור נובמבר-דצמבר. זאת אחרי שפברואר 2024 החליט הדירקטוריון, בהמלצת מנכ"ל החברה, להוריד את שכר עובדי החברה להיקף של 80% שכר על מנת להקטין את קצב שריפת המזומנים ובכך למזער את ההוצאות.
בין המשקיעים בחברה: קבוצת אלייד, קרדן, פרייזר-מקומבס, ספקית טכנולוגיית הרכב הצרפתית פאוריסיה, SAIC Automotive משנחאי, Glory Ventures, Next Leap Ventures, VectoIQ, Plug and Play ו-CypherTech.
עוד נכתב בבקשה כי דירקטוריון החברה החליט לפנות בבהילות לבית המשפט על מנת לפתוח בהליך של חדלות פירעון לצורך שיקומה והבראתה של החברה, תוך שמירה על פעילות במתכונת של "שלהבת נמוכה". זאת על מנת לעצור את "כדור השלג" ולנסות להציל את מה שניתן בדחיפות.
בבקשה כותבים עורכי הדין של החברה שבמהלך שנת 2024, ומשהחברה ראתה כי אין מנוס להידרדרותה - היא הביאה להתייעלות כלכלית, צמצום כוח אדם וסגירת קו מוצר, ובכך למעשה צמצמה את היקף עובדיה בשני שליש - ל-27 כאמור, המועסקים בארץ ובארה"ב. בשיאה היו לחברה 80 עובדים.
מיום הקמתה, החברה מכרה את פיתוחיה וסיפקה שירות למגוון רחב של לקוחות, ביניהם פורשה, מרצדס בנץ, VDL הצבא האמריקאי ועוד. לטענת החברה, אם תצלח את המשבר היא עתידה למכור את שירותיה לחברות נוספות כמו דאצ'יה, פולאריס, ST Micro ועוד.