סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס JOURNEY - מימין דן אמיגה מ Island גילי רענן מ Cyberstars Venture Fund ו זוהר אלון מ Fireflu
דן אמיגה מ-Island, גילי רענן מ- Cyberstars Venture Fund וזוהר אלון מ- FireFly בכנס JOURNEY של EY (צילום: אוראל כהן)

כנס JOURNEY של EY
"בעולמנו הגנת סייבר היא הכרחית"

כך אמר גילי רענן מ־Cyberstarts Venture Fund בפאנל בהנחיית זוהר אלון מ־FireFly בכנס JOURNEY של EY. דן אמיגה מ־Island הדגיש: "הביזנס, הביקוש, הוא אמיתי. כשמצליבים זאת עם עד כמה התעשייה בישראל טובה, זה מושך משקיעים". נעם קנטי, שותף מנהל ב-EY, אמר בדברי הפתיחה של הכנס: "אני מאמין בתעשיית הטק הישראלית, למרות התקופה הקשה. חוסר הוודאות מעמיד את השוק הישראלי במצב שדורש התאמה מהירה ויצירתיות"

אל כנס JOURNEY של EY המתקיים למעלה מ־25 שנה, הגיעו היום כ-2,300 אורחים והוא מהווה פלטפורמת מפגש למשקיעים מובילים, יזמים וסטארט-אפיסטים. הכנס עסק במגמות הגלובליות בעולם הטק, אסטרטגיות להתמודדות עם האתגרים העכשוויים והתפתחות הטק בישראל. נעם קנטי שותף מנהל EY: ״היזמות היא בליבת ה-DNA הישראלי. אנחנו הופכים איומים ואילוצים לרעיונות והזדמנויות. יש לנו עכשיו חלומות אפילו גדולים יותר לשנות את העולם. יזמים, מנהלים ומשקיעים ישראלים נועזים ודומיננטיים יותר מאי פעם. למרות הקשיים, קרנות גדולות וחברות בין לאומיות עושות השקעות גדולות בישראל. ההזדמנויות שיוצרת מהפיכת ה–AI מושכות יזמים להתחיל להניע רעיונות חדשים".
1 צפייה בגלריה
נעם קנטי שותף מנהל EY
נעם קנטי שותף מנהל EY
נעם קנטי, שותף מנהל EY
(צילום: שאולי לנדנר)
"לא אפתיע אם אומר שאני לא חושב שיש בועה בסייבר", כך אמר גילי רענן מ־Cyberstarts Venture Fund, במסגרת פאנל בהנחיית זוהר אלון מ־FireFly, ובהשתתפות דן אמיגה מ־Island.
"גם לאחר אירועי 7 באוקטובר אנחנו חיים בעולם שבו הגנת סייבר היא הכרחית עבור כל ארגון", הוסיף והדגיש רענן. "אם תסתכלו על התקפות הסייבר מהעת האחרונה, כולל אלה על AT&T, גניבת הדאטה של יונייטד ועוד - העולם מתמודד עם משבר סייבר גם בגלל הכוחות הגיאו־פוליטיים מסביבנו ולכן אנחנו צריכים חדשנות ויסודות סייבר איתנים. ההשפעה של זה היא שאנחנו רואים חברות חדשות בסייבר, הערכות שווי שעולות עבור חברות סייבר וזה על בסיס ביקוש גבוה וכורח".
אמיגה אמר כי מפתיע אותו בכל פעם מחדש כמה קל לפרוץ לחברות הענק. "הביזנס, הביקוש, הוא אמיתי", הדגיש. "כשמצליבים זאת עם עד כמה התעשייה בישראל טובה, זה מושך משקיעים". איילנד הוקמה בספטמבר 2020 על ידי מייק פיי, מנכ"ל החברה, ואמיגה, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שמכר ב־2017 את פיירגלאס ב־250 מיליון דולר לסימנטק (שבה שימש פיי כמנכ"ל). החברה מעסיקה כ־250 עובדים, מתוכם 150 בישראל. על פי הערכות, הכנסותיה יסתכמו השנה בעשרות מיליוני דולרים.
לשאלתו של אלון מדוע מומלץ לפנות לשוק האמריקאי (GO TO MARKET) מתוך ארצות הברית ולא מתוך ישראל, אמר רענן כי "יש יותר מדרך אחת להצליח אבל זוהי הדרך הפשוטה והכי פחות מסוכנת לחברות לבנות גו טו מרקט. זהו השוק הגדול ביותר, המשקיעים הטובים ביותר נמצאים שם ויחסית לשווקים האחרים באירופה או אסיה — זה שוק הומוגני ולכן פשוט יותר לחברות בשלבים מוקדמים לבנות את הגו טו מרקט שלהן משם".
אמיגה אמר כי "תמיד גייסתי מקרנות אמריקאיות ואצלן תמיד יש אמירה שאם אתה מצליח בארצות הברית, אתה לא צריך להצליח במקומות אחרים. בארכיטקטורת חברה עושים אנליזה עמוקה של הצרכים וגיל שוויד דיבר על כך לפני כן, לאמריקאים יש מומחיות גדולה בגו טו מרקט".
לשאלתו של אלון מהו הדבר בתרבות שלנו שמאפשר לנו להוביל את התעשייה - אמר אמיגה כי הוא מעודד את כל היזמים "לחשוב בגדול". הוא דיבר על "החוצפה הישראלית" - "אבל זה לא מספיק. הדבר השני הוא שאתה צריך לגייס הרבה כסף ולשכור צוות הנדסה מעולה.
"אני בטוח שלנו בישראל יש את המהנדסים הטובים ביותר", אמר. "צריך מייסדים שיכולים לחשוב בגדול, את הטאלנט המדהים והגישה למימון", הוסיף.
רענן אמר כי "אנחנו בשוק מאוד תחרותי וכשיש לך חברות כמו WIZ או איילנד או צ'ק פוינט - היזמית או היזם הבא רוצים לבנות חברה גדולה וטובה יותר וזה מה שמניע את התעשייה".