סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
רובלוקס תסתיר פרסומות משחקנים בני 13 ומטה

מדיניות הפרסום החדשה של החברה נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים. על פי המדיניות החדשה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כפלטפורמת משחק פופולרית, נחשפו לא פעם דרכים בהן קטינים מנוצלים, הן כשחקנים והן כיוצרי משחקים עצמאיים

מדיניות הפרסום החדשה של החברה נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים. על פי המדיניות החדשה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כפלטפורמת משחק פופולרית נחשפו לא פעם דרכים שבהן קטינים מנוצלים, הן כשחקנים והן כיוצרי משחקים עצמאיים. רובלוקס הודיעה אתמול (שבת) על שינוי חדש במדיניות, שלפיו החברה תסתיר פרסומות ממשתמשים בני 13 ומטה. כמו כן, על פי המדיניות החדשה, החברה תאסור על פרסום בקשת תרומות, פרסום של מוצרים בשיטת שיווק פירמידלי (Multi-level Marketing), פרסום שירותים פיננסיים ופרסום מטבעות קריפטו ו-NFT.
השינוי נערך כשנה לאחר שארגון הגנת הצרכנים Truth in Advertising הגיש תלונה לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) ופרסם דו"ח על אודות מדיניות הפרסום של רובלוקס לקטינים.
בדו"ח נכתב כי רובלוקס "מפרסמת בסמוי למיליוני צרכנים, מתוכם 25 ילדים ובני נוער, על ידי אין-ספור חברות ואינפלואנסרים. ההונאה הדיגיטלית הזו אפשרית משום שרובלוקס כשלה בהטמעת מעצורים לשמירה על חוקי אמת בפרסום". באוקטובר 2022 ארגון הגנת הצרכנים הגיש דוח מעקב ל-FTC, והלין כי כעבור שישה חודשים רובלוקס לא שינתה את תנאי הפרסום שלה. "ילדים המשתמשים ברובלוקס חשופים לכל הפרסומות בפלטפורמה, למעט שלושה מפרסמים שבחרו טווח גילים מבוגר יותר כדי להתאים לקהל היעד שלהם", נכתב בדוח.
רובלוקס היא פלטפורמה וירטואלית שמאפשרת למשתמשיה לבנות ולעצב משחקים משלהם, ללא ידע מקדים בפיתוח משחקים. בפלטפורמה משתמשים למעלה מ-50 מיליון איש מדי יום, ויותר מ-200 מיליון שחקנים מדי חודש. יותר מ-50% ממשתמשיה הם ילדים בני 12 ומטה. החברה הונפקה במרץ 2021 לפי שווי של 38 מיליארד דולר, ונסחרת כיום לפי שווי 22 מיליארד דולר.
זו אינה הפעם הראשונה בה נכתב על אודות האפשרות לניצול קטינים דרך הפלטפורמה של רובלוקס. באוגוסט 2021 פורסם תחקיר על האופן שבו רובלוקס מעודדת שחקנים לייצר תוכן עבור הפלטפורמה תוך הבטחה לקבלת תגמול כספי על מאמציהם, ואילו בפועל מונעת מהם את קבלת התשלום. תחקיר שני, בדצמבר 2021, הראה כי הפלטפורמה לא מסוגלת להבטיח את שלומם של הקטינים שמפתחים עבורה משחקים. חלקם מועסקים על ידי צוותי פיתוח חיצוניים, ללא חוזה, תוך הסכמה על חלוקת הכנסות. בפועל נטען כי לאחר השקת המשחק הולן שכרם של חלק מהמפתחים הצעירים.