סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
בלעדי: נטורל אינטליג'נס הישראלית תצא לגיוס ראשון אחרי 12 שנים

עם הכנסות שמתקרבות לחצי מיליארד דולר בשנה, חברת טכנולוגיית הפרסום והדירוג מתכוונת לגייס לראשונה מאז נוסדה מעל 100 מיליון דולר כדי להרחיב את צמיחתה. שווי החברה במידה שהגיוס יצא לפועל יגיע לפחות למיליארד דולר

חברת ההייטק נטורל אינטליג'נס (Natural Intelligence), מפתחת טכנולוגיות פרסום ומדרגת של שירותים דיגיטליים, עומדת בפני מהלך היסטורי: גיוס כסף חיצוני לחברה שמאז הקמתה חיה רק מהכנסותיה. והכנסותיה, יש לציין, משמעותיות מאוד. על פי סמנכ"ל הכספים של החברה תומר אמיתי, הכנסות החברה ב־2021 יעמדו על בין 450 ל־475 מיליון דולר. אמיתי אינו מוכן לחשוף כמה מסכום זה נשאר בקופת החברה - מאחר שחלק לא קטן מהכנסותיה מועבר לרכישת מדיה - אבל מציין שלאורך כל שנות קיום החברה היא שמרה על רמה גבוהה של רווחיות.


"אחרי 12 שנים של צמיחה אורגנית מרשימה ללא גיוס של דולר אחד, ולאור האסטרטגיה המלהיבה שיש לפנינו, אנו מכוונים לגיוס של מעל 100 מיליון דולר", אומר אמיתי, שהגיע לאחרונה לחברה לאחר קריירה ארוכה בטבע ובשוק הפיננסי. שווי החברה בגיוס כזה, אם ייצא לפועל, אמור להגיע ללמעלה ממיליארד דולר.
מבחינת הכנסותיה רשמה החברה התקדמות מרשימה לאורך השנים. ב־2011 16 מיליון דולר, ב־2016 רשמה הכנסות של כ־180 מיליון דולר, ובשנת 2018 הכנסותיה הוערכו ב־300 מיליון דולר. כאמור, השנה ההכנסות מתקרבות לחצי מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
תומר אמיתי סמנכ"ל כספים בחברת נטורל אינטליג'נס
תומר אמיתי סמנכ"ל כספים בחברת נטורל אינטליג'נס
תומר אמיתי סמנכ"ל כספים בחברת נטורל אינטליג'נס
(צילום: יובל חן)
גיוס ההון החיצוני לחברה, שכיום נחשבת לאחת הבולטות בעולם המדיה השיווקית, נובע מההבנה שיש כיום בשוק הרבה כסף זמין. הדבר מאפשר לחברה לבחון כמה אופציות, כאשר לצד גיוס הון פרטי נשקלת גם הנפקה באמצעות ספאק. בדומה לחברות אחרות בשוק גם נטורל אינטליג'נס מזהה שיש כיום הזדמנויות רכישה קורצות לחברות פרטיות שיש להן הון זמין. "יש הזדמנויות רכישה משמעותיות ובשביל זה צריך הון. מקורות הצמיחה האורגניים מאפשרים לנו לצמוח ובעזרת ההון שנגייס נוכל לעשות בחברה את הקפיצות הדרושות".
ניר גרינברג, המייסד והבעלים היחיד של החברה, שאינו שש להתראיין, חיפש בתחילת שנות האלפיים את דרכו אל עולם היזמות. לאחר כמה ניסיונות הבין שיש לצרכנים בעולם הדיגיטלי קושי בקבלת החלטות שנובעות בעיקר מהשפע הקיים ברשת.
הרעיון שאליו הגיע היה לפשט את תהליך קבלת ההחלטות באמצעות דירוג של עשרת המותגים או השירותים המובילים בתחומם. באותה תקופה היה קיים כבר שפע של אתרי השוואות ודירוגים דוגמת קיאק, טריווגו ואחרים לעולם התיירות, וגרינברג החליט לחפש נישה חסרת תחרות ושם את האצבע על קטגוריית השירותים. במקום השוואה של כל האתרים בתחום, החברה הציעה את 10 המותגים הטובים בכל תחום. הרשימות השונות רובן ככולן ממומנות על ידי מפרסמים, כך שלא ניתן לטעון שמדובר ברשימות אובייקטיביות. אבל השיטה מצליחה הן מצד המפרסמים והן מצד הצרכנים ובחברה מסבירים כי "אנו מציעים למשתמש מה שאנשים כמוהו קנו בעבר. בסוף בגלל שאנחנו שחקן מאוד גדול בכל הוורטיקלים, אנחנו עובדים עם כל המותגים בתחום", אומר אמיתי, ומוסיף כי "גוגל עוזרת להנגיש מידע אבל לא עוזרת לקבל החלטות. אנשים מצפים שגוגל יסייע בקבלת החלטות אבל הוא לא כלי מתאים לזה".

כיום מתמקדת החברה בחמישה תחומים שונים - שירותים פיננסיים שכוללים גם ביטוח, בידור ולייפסטייל, עסקים ושירותים לעסקים, תחום הבריאות הדיגיטלית ושירותים לבית כגון אבטחת בתים ושירותי ביטוח לבית, ונמנעת מתחום הריטייל שעמוס בתחרות.
"בפועל אנו מתחרים מול פייסבוק, גוגל, טאבולה, ומול כל ערוץ שיווק. בשורה התחתונה אנחנו נמדדים ביכולת להביא יוזר עם כוונת רכישה. בקורונה ראינו הרבה מגמות מעניינות שאחת הבולטות שבהן היתה הנהירה לפסיכולוגים מקוונים ושירותי בריאות נפש, ובכלל שירותי בריאות דיגיטלית שהפכה להיות סגמנט משמעותי אצלנו".
מאז 2019 מועסקים בחברה כ־400 עובדים. "כעת אנו צומחים ומגייסים לעשרות משרות נוספות", אומר אמיתי. "כשליש מהצוות הם עובדי טכנולוגיה. השקענו בשנים האחרונות כ־130 מיליון דולר בפעילות הטכנולוגית שלנו".
לפני כשנתיים עברה החברה למשרדים בשלוש קומות במגדל טוהא. אחת הקומות הושכרה מראש בשכירות משנה. "במהלך הקורונה החלטנו להשכיר חצי קומה נוספת. כך שמשרדי החברה משתרעים על פני קומה וחצי", אומר אמיתי. "כעת לאור תוכניות הפיתוח וצמיחת החברה, בעוד כחודשיים נרחיב את המשרדים עם חצי קומה נוספת".