כלכליסט-טקטלגרם מפרה את ההבטחה: "שלמו דמי מינוי - וקבלו פטור מפרסומות"
כלכליסט-טק
טלגרם מפרה את ההבטחה: "שלמו דמי מינוי - וקבלו פטור מפרסומות"
פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד אפליקציית המסרים הפופולרית, מבטיח שהמינוי לא יהיה יקר, אבל עדיין, מדובר בהפרה של התחייבותו כי "טלגרם תהיה חינמית לעד". שירות המנויים יושק בחודש הקרוב
מנכ"ל ומייסד טלגרם פאבל דורוב הכריז אמש (שבת) כי מהנדסי החברה עובדים לאחרונה על פיתוח של מערכת מנויים בתשלום עבור משתמשי השירות, שתחסום פרסומות בערוצים. "התחלנו לעבוד על הפיצ'ר הזה ואנחנו מתכננים להשיק אותו בחודש הקרוב", הכריז דורוב בערוץ האישי שלו בטלגרם. הוא הוסיף כי התמחור של המינוי צפוי להיות "לא יקר", אולם לא ציין סכום.
עוד ציין דורוב כי בעתיד הוא מתכנן לאפשר למנהלי ערוצים לחסום פרסומות באופן עצמאי בערוצים שלהם, אך התנה זאת בשיבוץ של מודעה "בלתי נראית" על ידי המפרסמים, והדגיש כי מדובר באפשרות שעדיין נמצאת בבדיקה ויישומה תלוי בהיתכנות כלכלית למהלך. "הרעיון הוא לאפשר למנהלי קהילות לשלם על מניעת הופעה של פרסומות בערוצים שלהם", כתב.
המהלך הנוכחי, שמגיע לאחר שטלגרם הפכה לפופולריות בין השאר עקב הביקורת הציבורית על פייסבוק/ ווטסאפ, סותר את ההבטחה המפורסמת של דורוב כי "טלגרם תהיה חינמית לעד, ללא דמי מינוי או פרסומות", אבל נראה שעם ההצלחה בא התיאבון.
בניגוד לווטסאפ ולסיגנל, טלגרם אינה מוצפנת מקצה לקצה, למרות הדימוי האנונימי שיצא לה. אמנם ישנה אפשרות לנהל צ'ט מוצפן, אך מדובר באפשרות שצריכים להפעיל באופן פרטני עבור כל שיחה. בנוסף מכיוון ששרתיה יושבים במיקומים כמו דובאי ומוסקבה, קשה לדעת למי יש גישה למידע שמועבר דרכה. החברה החלה להוסיף כל מיני אפשרויות מאז הושקה, וכיום היא מהווה חלופה מאוד פופולרית לפייסבוק, ווטסאפ ואפילו אינסטגרם במדינות שונות באסיה והמפרץ הפרסי.