סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

וואן ביט, המסייעת לקמעונאים בניתוח שוק בזמן אמת, גייסה 5 מיליון דולר

ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת האופנה הישראלית רנואר היא בין המשקיעים בסבב הגיוס הראשון של חברת הריטייל-טק

הסטארט-אפ Onebeat (וואן ביט) מסיים בימים אלה גיוס ראשון של 5 מיליון דולר. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת האופנה הישראלית רנואר היא בין המשקיעים בסבב. הקרנות שהובילו את סבב הגיוס היו surround ventures ו- AnD ventures.
וואן ביט הוקמה על ידי ד"ר ישי אשלג ואביחי שנבל. חברת הריטייל-טק פיתחה תוכנה שמסייעת לקמעונאים בניתוח והבנת שוק לקוחותיהם בזמן אמת תוך שימוש בכלי Al וביג דאטה.
המערכת מסנכרנת בין ניהול החנויות, מכירות ישירות באינטרנט וניהול מגוון המוצרים, ומתאימה באופן יום-יומי את כמות המוצרים והמגוון הדרוש לכל נקודת מכירה ולכל ערוץ מכירה.
הרקע להקמת החברה היה הפער ההולך וגדל בין תחזית חברות הריטייל לפני תחילת העונה לבין רכישות הצרכנים בפועל. בעולם הקמעונאי הזמנות הסחורה נעשות כשנה מראש. בעולם שבו הטרנדים משתנים במהירות והתחרות גדלה יש צורך לזמן תגובה מהיר והתאמת הסניפים והחנויות לרצון הלקוחות. מגפת הקורונה והעיכובים במשלוחי הסחורות הגבירו את הבעיה.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Onebeat ד"ר ישי אשלג ו אביחי שנבל
מייסדי Onebeat ד"ר ישי אשלג ו אביחי שנבל
מייסדי Onebeat, ד"ר ישי אשלג ואביחי שנבל
(צילום: קרן יניב גידניאן)
האלגוריתם של וואן ביט מפרק את המוצר לתכונות בסיסיות (צבע, מודל, סוג בד, מחיר, גזרה וכדומה) ומוצא קורלציות בין תכונות שונות ומוצרים שונים במיקומים שונים. בעקבות זאת המערכת יודעת לחזות בזמן אמת את סוג המוצרים אשר יימכר בכל אזור. המידע הזה יתורגם בסופו של דבר לניתוב של מלאים בחנויות הפיזיות ולקידום המוצרים הנכונים באתרי האינטרנט ובחנויות.
אביחי שנבל, ממייסדי Onebeat: "אנו מעוניינים שכל לקוח יוכל למצוא בחנות את מה שהוא צריך. הלקוח ירכוש את המוצר הנכון עבורו, ולא רק את המוצרים שבמבצע. תרבות הצריכה שאנו עדים לה גורמת לעודף ייצור, אשר גורם לעודף מלאי שבסופו של יום נותר ללא דורש. עם ניהול חכם יותר, אנו מאמינים שניתן יהיה לייצר ולהציג פחות מוצרים, ועדיין לענות על רצון הצרכן, מה שבסופו של דבר יגולם גם במחירים נמוכים יותר לצרכן".
וואן ביט עובדת עם רנואר מסוף 2018, וההשקעה נעשתה לדברי בעליה לאחר שהקבוצה זיהתה עלייה משמעותית במכירות במחיר מלא, בעוד סך המלאי הממוצע בחנויות ירד.
בין לקוחות וואן ביט: WeShoes, American Eagle, Naf Naf, Toys R Us, וכל חטיבת הריטייל של TATA ההודית.