סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מרק צוקרברג ספטמבר 2024
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג. שני רק למאסק (צילום: Manuel Orbegozo/Reuters)

עקף את בזוס: צוקרברג הוא כבר האיש השני בעושרו בעולם

לפי רשימת המיליארדרים של בלומברג, הונו של מנכ"ל מטא המחזיק ב-13% ממניות החברה, הגיע אתמול ל-206 מיליארד דולר לאחר שעלה ב-78 מיליארד דולר מתחילת השנה. מניית החברה טיפסה ב-68% מינואר 

מנכ"ל מטא מארק צוקרברג עקף את ג'ף בזוס כאיש השני בעושרו בעולם. הונו הנקי של צוקרברג הגיע אתמול ל-206.2 מיליארד דולר, על מי מדד המיליארדרים של בלומברג, לאחר שעקף את 205.1 מיליארד הדולר של מנכ"ל אמזון לשעבר. המייסד השותף של פייסבוק ניצב כעת רק מאחורי מנכ"ל טסלה אלון מאסק, ומפגר אחריו בכ-50 מיליארד דולר.
עם 13% ממניות מטא, הונו של צוקרברג עלה ב-78 מיליארד דולר מאז תחילת השנה – יותר מכל חבר אחר ברשימת 500 האנשים העשירים בעולם, אחריהם עוקב המדד של בלומברג. מניות מטא סגרו בשיא של 582.77 דולר למניה אתמול, עלייה של 68% לעומת תחילת ינואר, אז מחירן עמד על 346.29 דולר.
עלייתו של צוקרברג למקום השני במדד - לאחר שרק לפני כמה ימים עלה למקום הרביעי - משקפת את התלהבות המשקיעים מצמיחת הרווח של חברת המדיה החברתית מאז תחילת השנה. לאורך 2024 הציגה מטא דוחות רבעוניים שעקפו את תחזיות האנליסטים. ביולי אמרה מטא שמכירותיה ברבעון השני צמחו ב-22% ל-39 מיליארד דולר, ברבעון הרביעי ברצף שבו עולות הכנסות החברה ביותר מ-20%.
מטא ייחסה את ההישגים להשקעתה בבינה מלאכותית, שעזרה לדבריה לשפר את הביצועים של פלטפורמת הפרסום המקוונת שלה, זאת לאחר שב-2021 נתקלה בקושי משמעותי, לאחר שאפל הכניסה לשימוש עדכון פרטיות במערכת ההפעלה שלה, שהחליש את יכולתה של מטא לעקוב אחר משתמשים ברחבי הרשת. בפברואר 2022 אמרה מטא ששינויי מדיניות הפרטיות עלו לה 10 מיליארד דולר בהכנסות.
בסוף 2022 החליט צוקרברג על תוכנית התייעלות שהביאה לפיטורי 21 אלף עובדי החברה, או כרבע מכוח העבודה שלה. המשקיעים הגיבו בחיוב לחיתוך העלויות של מטא, ובמקביל החלו עסקי הפרסום שלה להתאושש, וקיבלו דחיפה בזכות קמפייני פרסום דיגיטליים נרחבים של חברות הקמעונאות הסיניות טמו ושיין.