סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

זינוק של 26% במכירות העלה את שיאומי למקום הראשון בעולם

לפי נתונים המתייחסים לחודש יוני, נתח השוק העולמי של החברה הסינית עלה לכ-17%. זאת לעומת סמסונג עם 15.7%, ואפל - 14.3%; באירופה היא כבר המותג המוביל עם נתח שוק של 25%

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי מכרה ביוני יותר מכשירים מאשר היריבות שלה סמסונג ואפל, כך לפי הנתונים שאספו בחברת Counterpoint ולפי דיווח באתר CNBC.


לפי הנתונים, המכירות של שיאומי עלו ביוני ב-26% לעומת חודש קודם לכן, והעניקו לחברה נתח של 17.1% מכלל מכשירי הסמארטפון שנמכרו ברחבי העולם. לשם השוואה, סמסונג ואפל מכרו 15.7% ו-14.3% מכלל המכשירים באותה התקופה, בהתאמה.

1 צפייה בגלריה
שיאומי מי Mi 11 סמארטפון סמארטפונים
שיאומי מי Mi 11 סמארטפון סמארטפונים
שיאומי מי 11
(צילום: רפאל קאהאן)

יתרה מכך, ברבעון השני של השנה שהסתיים ביוני שיאומי הייתה יצרנית הסמארטפונים הסינית השנייה בגודלה במונחים של משלוחים, אחרי סמסונג.
לפי Counterpoint, המגמה הזו עשויה להיות זמנית בלבד שכן עלייה במקרי הקורונה בווייטנאם פגעה בייצור של סמסונג במדינה זו, ובעקבות זאת נוצר מחסור במכשירים הזמינים של החברה.
בסמסונג ציינו את השיבושים הללו בייצור בווייטנאם בעת פרסום התוצאות לרבעון השני, אך טענו כי הייצור אמור לחזור לרמות הרגילות בקרוב. "מאז הירידה (במכירות) של וואווי, שיאומי מבצעת מאמצים עקביים ואגרסיביים למלא את החלל שנוצר", הגיב טארון פאתק, מנהל המחקר ב-Counterpoint. לדבריו, שיאומי מתרחבת בשוקי המפתח של וואווי בסין, באירופה, במזה"ת ובאפריקה.
במקביל, בחברת המחקר Strategy Analytics חשפה השבוע כי לפי נתוניה, שיאומי הייתה מותג הסמארטפונים המוביל באירופה ברבעון השני, עם נתח שוק של כ-25%.
שיאומי גם נותרה השחקנית המובילה בהודו, שנחשבת לאחד משוקי הסמארטפונים עם שיעורי הצמיחה הגבוהים בעולם. מרבית המכשירים של החברה אמנם מיועדים לשוק הרחב, אך בשיאומי מנסים לחדור גם לסגמנט היוקרתי יותר בשוק, הנשלט כיום על ידי מכשירי פרימיום של סמסונג ואפל. השנה השיקה שיאומי את המכשיר Mi 11 Ultra שמחירו מתחיל ב-5,999 יואן (928 דולר) וכן טלפון מתקפל ראשון במחיר של 9,999 יואן.