סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

היוניקורנים הישראליים דוהרים אל הסופרבול

חברות ההייטק הישראליות גונג ומאנדיי יפרסמו השנה באירוע גמר ליגת הפוטבול. עלות הפקת הקמפיין והשידור לכל אחת מהחברות מוערכת בכ־5 מיליון דולר

חברת ההייטק הישראלית גונג מגדילה פי שלושה מאשר בשנה שעברה את התקציב לקמפיין בשידור הסופרבול הקרוב ותשקיע בו 1.5 מיליון דולר. חברת ההייטק מאנדיי תפרסם השנה לראשונה בסופרבול, בעלות קמפיין מוערכת של 2.5 מיליון דולר. ביחד עם התשלום על זמן שידור הפרסומת תשקיע כל אחת מהחברות באירוע כ־5 מיליון דולר.
משחק ההכרעה של אליפות ליגת הפוטבול בארה"ב (NFL) יתקיים בפעם ה־56 ב־13 בפברואר בין סינסינטי בנגלס ללוס אנג'לס ראמס. זה אירוע הספורט הגדול בארה"ב. השידור הפך למפגן עוצמה של חברות ענק שמוציאות מיליוני דולרים על כל דקה של הופעה בו. לפי דיווחים בארה"ב, השנה מכירות הספוטים בסופרבול היו במחיר של 6.5 מיליון דולר לחצי דקה בממוצע. על פי הערכות, גם השנה ישודרו בין 80 ל־90 פרסומות במהלך המשחק.


פרסומת גונג לסופרבול
(Gong)


גונג השתתפה לראשונה כמפרסמת בסופרבול בשנה שעברה והשנה השקיעה 1.5 מיליון דולר בקמפיין. בגונג, שגייסה לאחרונה 250 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, מציינים כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות המצוינות שהניבה הפרסומת בסופרבול ב־2021.
גונג פיתחה מנוע מבוסס בינה מלאכותית שמסייע לאנשי מכירות בחברות הייטק לייעל את עבודתם ולשפר את הביצועים. בחברה מציינים כי אם בשנה שעברה הקריאייטיב היה מאופק, בהתאם לרוח התקופה של שיא המגפה בעולם, הרי שהשנה הוחלט ללכת לכיוון קליל ומבדר יותר. לצורך הפקת הפרסומת יוצרו במיוחד גרסאות שונות של גונג פיזי - כלי הקשה בצורת צלחת ענקית שמקורו במזרח אסיה - שצוותי מכירות משתמשים בו כדי לחגוג סגירת עסקאות משמעותיות. המסר שמעבירה הפרסומת הוא שצוותי מכירות שמשתמשים בתוכנה של גונג חוגגים הרבה עסקאות שנסגרות, ולכן נשמעות המון נקישות גונג בפרסומת.
"בשבוע שבו התקיים הסופרבול בשנה שעברה ראינו כמות שיא של תנועה לאתר שהולידה הזדמנויות עסקיות חדשות שהפכו למכירות בסכום משמעותי תוך מספר חודשים", הסביר אודי לדרגור, סמנכ"ל השיווק בגונג. "כשבחנו את נתוני החזר ההשקעה, היה לנו ברור שכדאי להשקיע יותר כסף בסופרבול הקרוב וכך אנחנו עושים: אנחנו מכפילים את ההשקעה שלנו במדיה השנה ומשלשים את ההשקעה שלנו בקריאייטיב כדי ליצור פרסומת אפקטיבית שתסייע למימוש השלבים הבאים של צמיחת החברה".

גם מאנדיי, שהונפקה ב־2021 בניו יורק ונסחרת כעת לפי שווי של 9 מיליארד דולר, מצטרפת למועדון המצומצם של החברות הישראליות שמפרסמות בסופרבול. מאנדיי, שפיתחה מערכת לניהול תהליכי עבודה עבור ארגונים, עולה בימים אלה בקמפיין רחב תחת הכותרת Work without limits. בחברה מסבירים כי ההחלטה לפרסם בסופרבול מגיעה בהמשך לצמיחה מהירה שבאה לידי ביטוי בעלייה במספר הלקוחות והתרחבות הסגמנטים בשווקים שבהם היא פועלת.
הפרסומת של מאנדיי בסופרבול תהיה באורך של 30 שניות ובניגוד למקובל נעשה בה שימוש מינימלי באפקטים ממוחשבים וההפקה כללה בעיקר סטים מורכבים ועבודה עם פעלולנים כדי להמחיש שבעולם של מאנדיי זמן, חומר ותנאים פיזיקליים לא מגבילים את העבודה.