סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק אפליקציית אמזון
אפליקציית אמזון (צילום: שאטרסטוק, בלומברג)

שעת כושר: אמזון בוחנת אפליקציה ייעודית לתכני ספורט

המהלך המתוכנן של ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה מגיע בהמשך לרכישת זכויות הסטרימינג למשחקי הפוטבול בארה"ב ולמשחקי הפריימרליג בבריטניה. הרקע: הצטיידות המתחרות, לרבות דיסני ויוטיוב, בתכני ספורט אקסקלוסיביים

אמזון מפתחת אפליקציה נפרדת לצפייה בתכני ספורט, כך לפי דיווח באתר Information המתבסס על אדם המעורה בנושא. זכויות על שידורי ספורט נחשבות לנכס משתלם עבור חברות המדיה שמוכנות לשלם עליהן סכומים גבוהים ולאחרונה מתגברות העסקאות הנוגעות לזכויות הסטרימינג על רקע המעבר של הצרכנים מטלוויזיה מסורתית לאפליקציות הסטרימינג.
אמזון מחזיקה כבר בזכויות לסטרימינג של אירועי ספורט כמו משחקי הפוטבול בימי חמישי בערב בארה"ב ומשחקי הפרמיירליג בבריטניה - זאת, כחלק מהתחרות עם דיסני, הנחשבת למובילה בתחום שידורי הספורט. בשבוע שעבר הצטרפה גם יוטיוב שבבעלות גוגל לתחום וחתמה על חוזה למספר שנים שיאפשר לה לשדר באופן בלעדי את משחקי ה-NFL בימי ראשון.
בדיווח ציינו כי בשלב זה עוד לא ברור מתי תושק האפליקציה החדשה של אמזון ואם בכלל תעשה זאת בסופו של דבר. החברה מבצעת לאחרונה בדיקה של עסקים לא רווחיים ואף ערכה סבב פיטורים כדי לכסות על העלויות הגדלות ועל הירידה בביקוש נוכח האינפלציה שמשפיעה על הוצאות הצרכנים והעסקים.
מאמזון לא התקבלה תגובה לדיווח.