סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עוקף אפסטור: אפל תאפשר למפתחי האפליקציות לשלוח מייל ישירות ללקוחות

שינוי המדיניות הגיע לאחר שאפל הסדירה תביעה ייצוגית שהגישו מפתחים שטענו כי ענקית הטכנולוגיה מהווה מונופול בהפצת אפליקציות שמיועדות למערכת ההפעלה שלה


אפל תאפשר למפתחים שלה לשלוח מיילים למשתמשים שלהם בנוגע לאפשרויות רכישה שאינן דרך אפסטור. מדובר בשינוי מדיניות משמעותי - עד כה אפל אסרה על מפתחי אפליקציות להפנות משתמשים לאתרים שלהם כדי לשלם על מוצרים דיגיטליים.

מפתחי אפליקציות רוצים ליצור קשר עם הלקוחות שלהם ישירות, כדי לעודד אותם לשלם להם באופן ישיר וכך לעקוף את עמלות האפסטור של אפל, שנעות בין 15% ל-30% מסך המכירה. כעת יוכלו המפתחים להשתמש במידע שהושג דרך האפליקציות שלהם, כמו כתובות אימייל, כדי לתקשר עם הלקוחות ולעודד אותם לשלם ישירות, במקום דרך אפל.

1 צפייה בגלריה
דמותה של אריאנה גרנדה בפורטנייט
דמותה של אריאנה גרנדה בפורטנייט
פורטנייט. מאבק נגד אפל
(אפיק גיימס)

"כדי לתת למפתחים אפילו יותר גמישות בהגעה ללקוחות שלהם, אפל מבהירה שמפתחים יוכלו להשתמש באמצעי תקשורת, כמו אימייל, כדי לחלוק מידע על אפשרויות תשלום מחוץ לחנות האפליקציות של אפל", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. "כמו תמיד, המפתחים לא ישלמו עמלה לאפל על רכישות שמבוצעות מחוץ לאפליקציה שלהם או לחנות האפליקציות. המשתמשים יצטרכו להסכים לתקשורת הזו, ותהיה להם אפשרות לבטלה".
שינוי המדיניות הגיע לאחר שאפל הסדירה תביעה ייצוגית שהגישו מפתחים שטענו כי ענקית הטכנולוגיה מהווה מונופול בהפצת אפליקציות שמיועדות למערכת ההפעלה שלה, דבר שמוביל לגביית יתר של עמלות. בנפרד מההסדר הזה, אפל עומדת גם בפני לחץ מצד רגולטורים ומחוקקים ברחבי העולם בשל מדיניות האפסטור שלה, והיא הסתבכה בקרב משפטי מול יצרנית משחק פורטנייט, אפיק גיימס. החלטת השופט במשפט הזה צפויה בהמשך השנה.
"באמצעות יידוע הצרכנים בנוגע לאפשרויות תשלום חלופיות, המפתחים יוכלו להימנע מלשלם עמלה לאפל, ויותר מכך, להפעיל לחץ תחרותי על אפל כדי שזו תמתן את מחיריה", כתבו עורכי הדין מטעם התובעים. מפתחים שהרוויחו פחות ממיליון דולר בשנה בין 2015 ל-2021 יכולים לדרוש כעת בין 250 דולר ל-30 אלף דולר מקרן שאפל העבירה לזכותה 100 מיליון דולר.