הסטארט-אפ סטיג גייס 17.5 מיליון דולר לתמחור של מוצרי תוכנה
הסטארט-אפ סטיג גייס 17.5 מיליון דולר לתמחור של מוצרי תוכנה
הגיוס הובל על ידי קרן Red Dot Capital Partners, ובכך מגיע סך ההשקעות בחברה מאז הקמתה ב-2021 ל-24 מיליון דולר; החברה מעסיקה כ-20 עובדים בארה"ב ובישראל, ולדברי אחד המייסדים דור ששון, החברה תכפיל את גודלה בשנה הקרובה
חברת הסטארט-אפ סטיג (Stigg), שפיתחה פלטפורמה לתמחור מוצרי תוכנה, גייסה 17.5 מיליון דולר מסדרה A.
הסיבוב הובל על ידי קרן Red Dot Capital Partners ובהשתתפות הקרנות Unusual Ventures, Emerge Redseed ו-Cerca Partners. סיבוב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה בשנת 2021 ל-24 מיליון דולר. המייסדים הם המנכ"ל דור ששון וה-CTO אנטון זגרבלני.
השילוב המהיר של מודלי GenAI במוצרי SaaS, לצד התחרות הגוברת מול לקוחות בשוק התוכנה, משנים מהותית את אופן תמחור השימוש בתוכנה. החברות צריכות לתמוך בו זמנית במספר ערוצי הכנסה, תוך כדי השקת פיצ'רים מבוססי AI, הדורשים גישות תמחור חדשות - מתמחור מבוסס שימוש ו-AI credits ועד למודלים היברידיים המשלבים מינויים ושימוש בפועל. לפיכך סטיג פיתחה ומנהלת פלטפורמה המאפשרת למפתחים לבצע שינויים בתמחור. כיום היא משרתת חברות כמו Miro, Webflow, AI21 Labs ו-PagerDuty.
דור ששון אמר לכלכליסט כי "אנחנו מפתחים תשתית למפתחים שמאפשרת לחברות ליצור מודלי תמחור של תוכנה. הרבה חברות שמוכרות AI לארגונים לא יודעות איך לתמחר ואין להם את הכלים המתאימים לכך. אנחנו נותנים תשתית שמאפשרת לשבור את המוצר לחתיכות ולפרק אותו. אנחנו מעסיקים כיום יותר מ-20 עובדים ונכפיל את גודלנו ב-12 החודשים הקרובים בעיקר בארצות הברית, וכן בישראל".
על הרקע להקמת החברה מספר ששון כי "אני ואנטון באנו מחברת ניו רליק שבה חווינו ניסיון לא מוצלח לעבור בין מודלי תמחור שכשל והביא לפגיעה משמעותית בתפקוד החברה שהביא אותה להימכר ולהפוך מחברה ציבורית לפרטית".