סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מריוס נכט
מריוס נכט

בלעדי
אחרי שחיסלה את רוב פעילותה: DayTwo של מריוס נכט נסגרת

הסטארט-אפ הרפואי, שפיתח ערכות שמתאימות תזונה נכונה לחולי סוכרת על בסיס דגימת צואה, פיטר לפני כשנה את מרבית עובדיו ונותר עם גרעין קטן של תמיכה ושירות ללקוחות קיימים וצוות פיתוח שניסה לחשוב על כיוונים חדשים - וכעת הודיע גם להם כי החברה תיסגר

חברת DayTwo, אחת ההבטחות הגדולות בתחום הסטארט-אפים הרפואיים בישראל, נסגרת סופית. לכלכליסט נודע כי הנהלת החברה הודיעה אתמול (ב') לעשרות הבודדות של עובדים שעוד נותרו בחברה כי היא תיסגר. ב-DayTwo סירבו להגיב לידיעה.
לפני כשנה פיטרה DayTwo את מרבית עובדיה ונותרה עם גרעין קטן של תמיכה ושירות ללקוחות קיימים וצוות פיתוח שניסה לחשוב על כיוונים חדשים. בשיאה העסיקה החברה מאות עובדים.
DayTwo נולדה ב-2015 ממחקר ופיתוח של שני פרופסורים ממכון וייצמן, ערן אלינב וערן סגל, ונבנתה כחברה בסיוע ומימון של מריוס נכט, מייסד צ'ק פוינט, שמתמקד בשנים האחרונות בעיקר בהשקעות בסטארט-אפים בתחום הרפואי. המטרה הייתה לפתח ולשווק ערכות שמתאימות תזונה נכונה לחולי סוכרת על בסיס דגימת צואה שלהם. המלצות התזונה של החברה לא בהכרח המליצו על המזונות הדיאטטיים הקלאסיים, אלא גרסו שלמישהו דווקא בריא יותר לאכול פיצה, המבורגר עם צ'יפס או לחם עם חמאה.
ב-DayTwo הציגו תוצאות טובות של שיפור ברמת הסוכר, אך בכל הנוגע להרזיה התוצאות לא היו חד משמעיות. כמו כן, הושמעה ביקורת על כך שחלק מהמזונות שקיבלו המלצה (ניקוד גבוה) במערכת אינם מזונות בריאים גם אם הם מסייעים בהורדת רמת הסוכר.
החברה גייסה בתקופת פעילותה 85 מיליון דולר מקרנות AMOON, קרן 10D הישראלית שמתמחה בחברות בשלבים מוקדמים, קרן סמסונג נקסט, CATHAY INNOVATION ופועלים שוקי הון. ב-2018 היא קיבלה גם השקעה קטנה שהיקפה לא פורסם מהכדורסלן עמרי כספי שהתנסה בשימוש בערכה שלה ואף שימש כפרזנטור שלה בשוק הישראלי.
חרף ההתלהבות הראשונית ושיווק הערכה באמצעות קופות החולים מכבי וכללית, שגבו תשלום חד פעמי על הרכישה, המודל העסקי של DayTwo חרק ולא היה רווחי. לפני שלוש שנים עזבה המנכ"לית ואחת המייסדות של החברה ליהיא סגל. בתקופה האחרונה ניהל את החברה גל גונן, ששימש גם כסמנכ"ל הכספים. התוכנית הייתה להיכנס לשוק האמריקאי, שם התוכנית הייתה לעבוד במודל של מנוי עם ארגונים וחברות ביטוח, שאחדות מהן אף חתמו על הסכמים עם החברה הישראלית.
אלא שנראה כי פריחת זריקות הסוכרת מסוג אוזמפיק, שמאפשרות גם שמירה על רמת סוכר מתאימה וגם הרזיה, שמטה את הקרקע מתחת ל-DayTwo שפנתה לאוכלוסיית חולי הסוכרת ולטרום סוכרתיים. מתחילת 2023 נפסקו שיתופי הפעולה בין החברה לקופות החולים בישראל, ומאז לא ניתן להזמין ערכות חדשות, אלא רק לקבל תמיכה ללקוחות הקיימים. כמו כן, החברה מכרה ב-2023 את המעבדה שלה ועברה לעבוד בארה"ב רק באמצעות מפיצים. בסוף 2022 היא הודיעה על מהלך קיצוצים משמעותי שכלל פיטורי עשרות עובדים בישראל ובארה"ב. החברה העסיקה אז 150 עובדים, מחציתם בישראל ומחציתם בארה"ב.