עוקבים אחרי קים קרדישיאן או ג'סטין ביבר? התכוננו לדיכאון
עוקבים אחרי קים קרדישיאן או ג'סטין ביבר? התכוננו לדיכאון
מחקר פנימי של פייסבוק מסמן את כוכבי איסטגרם הגדולים שמעקב אחריהם מגביר באופן הרב ביותר את הרגשות השליליים ביחס לדימוי עצמי; אריאנה גרנדה וקנדל ג'נר מככבות ברשימה, ולעומתן אלן דג'נרס, וויל סמית' וניימאר מייצרים באופן יחסי פחות רגשות מסוג זה
כוכבי המדיה החברתית הגדולים ביניהם קים קרדשיאן, ג'סטין ביבר וצ'ארלי ד'אמליו הם בין המפורסמים שעוקבי האינסטגרם שלהם חווים רגשות שליליים יותר לגבי הדימוי העצמי שלהם, כך עולה ממחקר פנימי שערכה פייסבוק ושחשף השבוע הוול סטריט ג'ורנל ומעלה שאלות לגבי ההשפעה של תרבות הסלבריטאים ברשת.
כתב העת פרסם ביום רביעי שקפים שהודלפו וששימשו בסיס למאמרים שפרסם בתחילת החודש ובהם נטען כי פייסבוק ידעה שהאפליקציות שלה פוגעות בבריאות הנפש של נערות ומתבגרות צעירות. מוקדם יותר השבוע הודיעה פייסבוק כי היא מפסיקה את העבודה על הקמת גרסת ילדים לאינסטגרם.
המחקר שכותרתו "השוואה חברתית באינסטגרם", סקר 100 אלף בני אדם בחודשים מרץ ואפריל 2020 בתשע מדינות, ביניהן ארה"ב, אוסטרליה וברזיל.
דובר פייסבוק, קווין מקאליסטר, אמר כי המשיבים לסקר לא התבקשו לתת שמות של בעלי חשבונות ספציפיים, אך חוקרים מצאו שחשבונות הסלבריטאים הם "חלק מהחשבונות הנפוצים ביותר בקרב אנשים שאמרו לנו שהם חווים רמות גבוהות או נמוכות של השוואה חברתית שלילית באינסטגרם". מקאליסטר גם הוסיף כי הממצאים הגיוניים מכיוון שלסלבריטאים המופיעים ישנם יותר מ-30 מיליון עוקבים כל אחד.
הזמרת אריאנה גרנדה והדוגמנית קנדל ג'נר היו בין המפורסמים אשר עוקביהם חשים השוואה חברתית שלילית רבה יותר, כך מצאו החוקרים של פייסבוק, שציינו שהודלפו כי החברה יכולה לשתף פעולה עם הכוכבים בקמפיינים שונים על מנת להפחית רגשות אלו.
מצד שני, חשבונות אינסטגרם כמו זה של הקומיאית אלן דג'נרס, השחקן האמריקאי וויל סמית' ושחקן הכדורגל הברזילאי ניימאר יצרו אצל משתמשים ברשת החברתית "פחות השוואה שלילית".
הממצאים בולטים בהתחשב בכך שאינסטגרם סייעה לעלייתם של משפיעני מדיה חברתית ועשתה מאמצים לגייס ידוענים להשתמש באפליקציה בימיה הראשונים.
השחקן אשטון קוצ'ר היה אחד מהכוכבים שעזרו לאינסטגרם לצבור אמינות עם בקרב מפורסמים אחרים ואפילו הציג את הפלטפורמה בפני גרנדה, כך על פי אנקדוטה המסופרת בספר "בלי פילטר: הסיפור הפנימי של אינסטגרם".
צוות של החברה עובד גם עם ידוענים, מוזיקאים ואנשי ציבור אחרים על מנת לשפר את הנוכחות שלהם באינסטגרם, כך על פי שורת הביוגרפיה מאתר לינקדאין של כמה מהעובדים בצוות.
כמעט מחצית מהתכנים אליהם נחשפים המשתמשים באינסטגרם מגיעים ממפורסמים, כך עולה מהמחקר.