אופטימוב הישראלית רוכשת את הסטארט-אפ הבריטי Graphyte בכ-40 מיליון דולר
אופטימוב הישראלית רוכשת את הסטארט-אפ הבריטי Graphyte בכ-40 מיליון דולר
חברת אופטימוב מספקת למאות חברות בינלאומיות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להגדלת המכירות ללקוחות הקיימים באמצעות קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית לכל לקוח. הרכישה מצטרפת לרכישה של חברת Kumulos הסקוטית במרץ האחרון בסכום המוערך ב-10 מיליון דולר
סטארט-אפ האוטומציה השיווקית אופטימוב (Optimove) רוכש את הסטארט-אפ הבריטי Graphyte בסכום המוערך ב-40 מיליון דולר. הרכישה מצטרפת לרכישה של חברת Kumulos הסקוטית במרץ האחרון בסכום המוערך ב-10 מיליון דולר.
חברת אופטימוב הוקמה על ידי פיני יקואל, המשמש כמנכ"ל החברה, ומספקת למאות חברות בינלאומיות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להגדלת המכירות ללקוחות הקיימים באמצעות קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית לכל לקוח. אופטימוב מסייעת לחברות עשירות בנתוני לקוחות, ממגוון תעשיות, לנהל אסטרטגיות שיווק CRM בקנה מידה רחב.
הפלטפורמה משמשת כיום למשלוח של יותר מ-81 מיליארד הודעות מותאמות אישית בכל שנה, ומסייעות למותגים וחברות להגדיל את הרווח הנקי והממוצע מלקוחותיהם לאורך מערכת היחסים שלהם עם החברה ביותר מ-33%. לאופטימוב מעל ל-500 לקוחות בתחומי הקמעונאות, ספורט, גיימינג, איקומרס, תקשורת ושירותים פיננסיים, ביניהם סודהסטרים וענקית הפיצריות האמריקאית פאפא ג'ונס. אופטימוב גייסה בשנה שעברה 75 מיליון דולר, מעסיקה 370 עובדות ועובדים בישראל, ארה"ב ואירופה ונמצאת במהלך של התרחבות וגיוס כוח אדם מקצועי.
הסטארטאפ Graphyte, הפועל מלונדון, פיתח ומנהל פלטפורמה מבוססת ענן המשפרת את חווית הצרכנים. הטכנולוגיה של החברה מנתחת מהו התוכן הנכון ביותר לקדם מול לקוח בזמן אמת, ומעבירה אותו באתרי האינטרנט, האפליקציות ובמיילים כדי להגדיל את הסיכוי לפעולה מטעם הלקוח. חברת Kumulos הסקוטית מספקת פלטפורמת שיווק באפליקציות מובייל על בסיס מסרים מותאמים אישית.
רכישת הסטרטאפים מאפשרת לאופטימוב לייצר חוויית לקוח משולבת בכל הערוצים. כך לדוגמה, ניתן יהיה לשלוח המלצת מוצרים חכמה על בסיס מודלים של Graphyte דרך נוטיפיקציית פוש לאפליקציה של לקוחות שנכנסים לחנות של קמעונאי. זאת מתאפשר דרך טרגוט על בסיס גיאוגרפי, יכולת שפיתחה Kumulos. כמו כן, דרך אופטימוב מתאפשר צירוף משתמשים חדשים מאתרים, אימיילים, מדיה חברתית, פרסום דיגיטל ובאנרי web-to-app המנווטים כל לקוח בצורה חכמה ליעד ייחודי.
בשיחה עם כלכליסט אמר פיני יקואל, מנכ"ל ומייסד אופטימוב: "הרכישה של החברה הסקוטית נתנה לנו יכולת לשלוח הודעות במובייל בכל דרך שהלקוח צריך. הרכישה החדשה של החברה הבריטית מאפשרת לאתרים ליצור חווית נטפליקס של המלצות תוכן על בסיס התוכן באתר. החברה הבריטית מאוד חזקה בעולם הימורי הספורט, שהוא עולם לא פשוט ומאפשר לי להציע שלל של אפשרויות"
"כיום המערכת שלנו היא הבעלים של המח והשריר", הוסיף יקואל. "כלומר, אנו יודעים למי לשלוח את המידע וגם מציעים את הכלים השיווקיים. אם בעבר ידעתי דרך מי להשתמש בהעברת המסר השיווקי, הרי שכיום אני מציע את כל המערכת דרכי".
אופטימוב נבנתה מתחילת דרכה כבוטסטראפ, ולאחר מכן גייסה השקעה ראשונה מקרן IGP של חיים שני. בספטמבר האחרון קרן הגידור האמריקאית סאמיט השקיעה בחברה 75 מיליון דולר ורכשה את האחזקות של IGP. בעלי המניות כיום בחברה כוללים את סאמיט ואת מייסד החברה פיני יקואל.
"לאורך השנים צמחנו מהר, אבל מאוד בתשומת לב", אמר יקואל. "רצינו להיות רווחיים ושמרנו על שפיות, ואנחנו שומרים על צמיחה של 30% עם רווח של 10%. בגלל שהיינו תמיד בפרופיל כזה, הפכנו להיות מבוקשים. השנה הוספנו 120 עובדים חדשים ואנחנו רק באמצע השנה, ואנחנו עדיין רווחיים".