סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רשת חברתית ת'רדס Threads נגד טוויטר
רשת חברתית ת'רדס Threads נגד טוויטר (צילום: Paul Hanna/Bloomberg)

אחרי שהגיעה ל-175 מיליון משתמשים: ת'רדס שוקלת לשלב פרסומות

הרשת החברתית של מטא, שהושקה לפני כשנה, רוצה למנף את נטישת המפרסמים מהמתחרה שלה X. "בת'רדס תוכלו לראות פרסומות ממוקדות יותר, ובתקווה רלוונטיות ומעניינות יותר, מאשר ב-X", אמר מנהל הרשת אדם מוסרי

ת'רדס (Threads), התשובה של מטא ל-X (לשעבר טוויטר), הגיעה השבוע ל-175 מיליון משתמשים פעילים, כשנה לאחר השקתה. כעת, בודקת מטא את האפשרות לשלב פרסומות בפלטפורמה תוך מינוף נטישת המפרסמים המתמשכת מ-X.
ב-6 ביולי, על רקע אי שביעות רצון מתמשכת בקרב משתמשים ומפרסמים מהאופן שבו מנהל אלון מאסק את X, השיקה מטא את ת'רדס כפלטפורמה מתחרה. אף שסבלה ממחסור במספר פיצ'רים מרכזיים (ובראשם גרסת דסקטופ), ההשקה הוכתרה כהצלחה עם 30 מיליון משתמשים פעילים ביום ההשקה, 70 מיליון בתוך יומיים, ו-100 מיליון בתוך ארבעה ימים.
אחרי שההתלהבות הראשונית התקררה, צנח מספר המשתשמשים בחדות, וכשבועיים לאחר ההשקה הוא כבר עמד על 13 מיליון בלבד. אולם, מטא המשיכה להשקיע ולטפח את ת'רדס, ומספר המשתמשים שב וצמח בעקביות. בפוסט שפרסם אתמול בפלטפורמה בישר מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרבג, שהיא הגיע ל-175 מיליון משתמשים פעילים בחודש. "איזו שנה", הוא הוסיף. הנתון מייצג תוספת נאה של 25 מיליון משתמשים בשלושת החודשים האחרונים – גידול של 16.7%.
הנתון נמוך יותר ממספר המשתמשים ב-X, אם כי ת'רדס מצמצת את הפער, וגבוה משמעותית משחקניות עצמאיות דוגמת Mastodon ו-BlueSky. עתה, מתעתדת מטא למנף את הצמיחה של הפלטפורמה, ואת חוסר שביעות הרצון המתמשך מ-X, ולשלב פרסומות.
לפי הערכות, הכנסות X מפרסומות ירדו ב-2023 ב-45% בהשוואה ל-2021, ובמטא מתכוונים להעביר לכיסם את הכסף החופשי הזה. "אני אשמח לעשות את זה מוקדם מאשר מאוחר", אמר לבלובמרג מנהל אינטסגרם ות'רדס, אדם מוסרי. "בת'רדס תוכלו לראות פרסומות ממוקדות יותר, ובתקווה רלוונטיות ומעניינות יותר, מאשר ב-X".