דיווח: מיקרוסופט תשלב את ChatGPT במנוע החיפוש שלה בשבועות הקרובים
דיווח: מיקרוסופט תשלב את ChatGPT במנוע החיפוש שלה בשבועות הקרובים
על פי הדיווח, מפתחת ווינדוס תוסיף את גרסה 4.0 של ChatGPT לבינג, מה שעשוי לשפר מאוד את הביצועים שלו; המפסידה הגדולה של המהלך: גוגל
האם מותה של גוגל כמובילת החיפוש באינטרנט קרוב ממה שציפו? אחרי שמפתח ג'ימייל חזה מכת מוות לחברה אבל רק בעוד שנתיים, יכול מאוד להיות שהנבואה שלו היתה ארוכת טווח מדי. על פי דיווח של Semafor היום (ד'), מיקרוסופט צפויה לשלב את הגרסה החדישה ביותר של ChatGPT במנוע החיפוש בינג. כלומר, היא תהפוך באבחת AI למובילת החדשנות בתחום שבו גוגל שולטת ללא עוררין כבר יותר משני עשורים.
על פי הדיווח, מפתחת ווינדוס תוסיף את גרסה 4.0 של ChatGPT לבינג, מה שעשוי לשפר מאוד את הביצועים שלו. מיקרוסופט מחזיקה כבר כיום בנתח שוק של כ-5% בתחום החיפוש המקוון. על פי הפופולריות של ChatGPT בקרב הציבור, יכול מאוד להיות שרק הרעיון שה-AI נמצאת מאחורי הקלעים תמשוך הרבה מאוד משתמשים להתנסות בבינג, מה שיזניק את נתח השוק שלה על חשבון גוגל בזמן קצר.
עם זאת על פניו היתרון של ChatGPT יהיה בעיקר בממשק שלו, שכן הוא מאפשר למשתמשים לקבל תשובות בצורה דומה יותר למה שאדם היה עונה. הממשק של גוגל מלא בפרסומות, בתוצאות מוטות בגלל שימוש בטכניקות SEO שמשנות את הדירוג האורגני ולמעשה הוא מציע רשימה של קישורים ורק קצת תשובות לשאילתת החיפוש. למעשה, רבים טוענים שהחיפוש של גוגל כבר רחוק מלספק את הסחורה. משתמשים מתקדמים אף אמרו שהמנוע הוותיק "שבור".
זו יכולה להיות ההזדמנות של מיקרוסופט להתקדם למתקפה חזיתית. גוגל נמצאת במצב עדין מאוד. היא צפויה להציג את דו"חות הרבעון הרביעי מחר (ה') בלילה, ועל פי הערכות אלה עשויים לאכזב את המשקיעים. מיקרוסופט מנגד מצליחה בינתיים לשמור על עסקיה ולמרות ירידה קלה בביצועים שלה, בסך הכל החברה מנווטת את דרכה בצורה שקולה ואחראית. אם היא תצליח להפוך לאלטרנטיבה איכותית לגוגל, אין שום מניעה שהיא אכן תאתגר את ההגמוניה של גוגל כבר ברבעונים הקרובים.
מיקרוסופט גם מחזיקה את התשתית הטכנולוגית כדי לגבות את ChatGPT. ברשותה מחשב-על שמיועד להפעיל את מערכות OpenAI וכולו מבוסס על טכנולוגיה של אנבידיה. אבל השימוש ב-AI הוא עדיין עסק יקר. כל שאילתה עולה סנטים להפעיל לעומת אלפיות סנטים אצל גוגל. כך שלא ברור עד כמה כלכלי זה יהיה למיקרוסופט להפעיל את החיפוש שלה עם ChatGPT. החברה אמנם התחייבה להשקיע 10 מיליארד דולר ב-OpenAI אבל קשה לדעת כמה מהסכום הזה מיועד לתפעול המערכות האלה וכמה לפיתוח.
בינתיים, OpenAI מתכננת להשיק אפליקציה ל-ChatGPT כך שגם בסמארטפון היא תיכנס בדלת האחורית. המעבר לגרסה 4.0 מאפשר לה להגדיל את מהירות התגובה מדקות לשניות, בדיוק מה שצריך לשירות אינטרנט. בנוסף, ככל שיהיו יותר משתמשים, כך היא תוכל לשפר את הדיוק של התשובות, בשילוב עם בינג מדובר בזיווג משמיים. אבל עבור גוגל, זו עשויה להיות תחילת אחת התקופות הקשות, במיוחד שהיא מתמודדת עם רגולטור אמריקאי שמאוד היה רוצה לצמצם את השליטה שלה בשוק הפרסום המקוון. בינתיים, מיקרוסופט תהפוך לאלטרנטיבה אמיתית, ואולי תשנה את מאזן הכוחות בעולם הטכנולוגיה.