סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל סטרטסיס, יואב זייף
מנכ"ל סטרטסיס, יואב זייף (צילום מסך Youtube/Stratasys)

סטרטסיס מפטרת 15% מהעובדים, מתוכם כ-80 בישראל

הקיצוץ בחברת מדפסות התלת-מימד מרחובות הוא חלק מארגון מחדש שהיא מבצעת למודל העסקי שלה, לאחר שנאלצה להקטין את תחזית ההכנסות. בסך הכל יפוטרו 300 עובדים בכל העולם, והחברה מעריכה שהדבר יביא לחיסכון של 40 מיליון דולר

יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) מרחובות הודיעה במסגרת הדוח לרבעון השני שלה על כוונתה לקצץ את כוח האדם שלה ב-15%. החברה כוללת היום 1,980 עובדים - בעולם כולו יפוטרו בסך הכל 300 עובדים, מתוכם כ-80 עובדים בישראל. החברה מעריכה שהקיצוץ והשינוי העסקי יביאו לחיסכון של 40 מיליון דולר. הקיצוץ הוא חלק מרה-ארגון עיסקי שמבצעת החברה לאחר שנאלצה להקטין את תחזית ההכנסות שלה. לאחר הדיווח צונחת המניה ב-10% במסחר בנאסד"ק.
הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על 138 מיליון דולר בהשוואה ל-159.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לשנה כולה חוזה החברה הכנסות של 570-580 מיליון דולר, ירידה של כ-50 מיליון דולר מהתחזית הקודמת ועלייה קלה בהכנסות הרבעון השלישי לעומת השני.
בהודעה שהוציאה החברה נכתב שלאחר סקירה אסטרטגית מקיפה, סטרטסיס נוקטת בפעולות ארגון מחדש ממוקדות כדי לחזק המודל העסקי שלה ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם השינויים בשוק העולמי. החברה תייעל את הפעילות באופן מיידי ותשפר את אסטרטגיית היציאה שלה לשוק כדי להתמקד במוצרים, בחומרים ובפתרונות תוכנה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר. עד סוף השנה הנוכחית, החברה תגדיל את כוח האדם שלה בכ-15%. הצעדים הללו צפויים להניב כ-40 מיליון דולר בחיסכון בעלויות שנתי החל מהרבעון הראשון של 2025, יחד עם שולי EBITDA שנתי של 8% ברמות ההכנסות הנוכחיות. כמו כן, בנוסף לרווחיות בת קיימא, החברה תישאר בעמדה טובה לפעול בהתאם להזדמנויות שעלולות לצוץ.
ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס, אמר כי "כדי שהחברה תשמור על מובילותה בענף, אנו בודקים כל הזמן את המודל העסקי שלנו כדי להבטיח שאנו מתאימים בצורה מיטבית לתנאי השוק המתפתחים. התאמה מחדש זו היא קריטית כדי להבטיח שנוכל להשיג את היעדים שלנו לספק רווחיות מתמשכת ותזרים מזומנים, תוך שנישאר מוכנים לנצל הזדמנויות כאשר מחזור ההוצאות ישתפר, ולמצב את סטרטסיס לספק ערך גדול לבעלי מניות".