טריסנטיס רוכשת את סטארט-אפ בדיקות התוכנה הישראלי טסטים ב-200 מיליון דולר
טריסנטיס רוכשת את סטארט-אפ בדיקות התוכנה הישראלי טסטים ב-200 מיליון דולר
הרכישה של טסטים, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאוטומציה של בדיקות, תאפשר לטריסנטיס להרחיב את פלטפורמת הבדיקות הפופולרית שלה, כך שמשתמשיה יוכלו לבחור מוצרים ושירותים שמותאמים להם במדויק. "מפתחים בכל העולם ייהנו מפלטפורמה עוצמתית"
תחום בדיקות התוכנה הוא אחד הפוריים של אקזיטים לחברות ישראליות לאורך השנים - החל ממרקורי שנמכרה ל-HP דרך פרקפטו שנמכרה בכ-200 מיליון דולר והיום מודיעה חברת טריסנטיס (Tricentis), שמרכזה באוסטריה, על רכישת הסטארט-אפ הישראלי טסטים (Testim) שפיתח פלטפורמה מבוססת AI לאוטומציה של בדיקות המוצעת כשירות ענן. שווי העסקה מוערך בכ-200 מיליון דולר.
טסטים תרחיב את פלטפורמת הבדיקות של טריסנטיס ותסייע לה לפשט את האוטומציה שלהן ולאפשר לארגונים לבצע בדיקות קפדניות מקצה לקצה במהירות ובקלות. ללקוחות טריסנטיס תהיה כעת גמישות לבחור מוצרים ושירותים המתאימים לצרכיהם, במודל של התקנה מקומית עם תשלום עבור רישוי שנתי או במודל שירות ענן (SaaS) עם תשלום לפי צריכה. מודל נתונים משותף ואינטגרציה חוצת מוצרים יאפשרו ללקוחות לשלב ולהתאים יכולות של מוצרים שיתאימו לדרישותיהם.
טסטים הוקמה ב-2014 על ידי אורן רובין, שמכהן מאז כמנכ”ל החברה. בחברה מועסקים 60 עובדים, 35 מתוכם במטה הישראלי בתל אביב, שישתלבו בחברה רוכשת. טסטים גייסה עד היום 18 מיליון דולר מהקרנות Lightspeed, SignalFire, Meron ספיידר קפיטל, ו-NHN ventures. החברה הציגה, עם הקמתה, גישה שהתמקדה בהאצת פיתוח האפליקציה באמצעות קיצור משך הזמן הנדרש לכתיבת הקוד לבדיקות, שיפור אוטומטי שלו, טיפול בבעיות וניתוח הבדיקות. כשצוותי הפיתוח משלימים סבב פיתוח והאפליקציה מתפתחת, טסטים משתמשת באלגוריתמים שמתקנים את הבדיקות באופן אוטומטי כדי לשמור על יציבותן ועל עמידות האוטומציה.
טריסנטיס, שנוסדה ב-2007, היא מובילה עולמית בבדיקות תוכנה מתמשכות של ארגונים, שהוכרה כחברה שחידשה את עולם בדיקות התוכנה עבור DevOps, ענן ואפליקציות ארגוניות. הפלטפורמה של טריסנטיס לבדיקות מתמשכות מספקת דרך חדשה ושונה מהיסוד לביצוע בדיקות תוכנה - גישה אוטומטית הדורשת כתיבה מועטה של קוד ומונעת על ידי AI. טריסנטיס מתאימה לסביבות פיתוח גמישות ולאפליקציות ארגוניות מורכבות, ומאפשרת לארגונים להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית על ידי קיצור דרמטי של הזמן הנדרש לשחרור התוכנה, חיסכון בעלויות ושיפור האיכויות. טריסנטיס זכתה להכרה רחבה של אנליסטים מובילים בתעשייה, לרבות הכתרתה כמובילה בריבוע הקסם של גרטנר במשך חמש שנים ברציפות.
לטריסנטיס יש היום יותר מ-2,100 לקוחות, ביניהם מותגים מובילים כמו McKesson, Accenture, Nationwide Insurance, Allianz ו-Vodafone. הכנסות הרוכשת מוערכות בכ-110 מיליון דולר בשנה והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים. ב-2017 השקיעה קרן אינסייט פרטנרס בחברה 165 מיליון דולר והפכה לבעלת מניות מרכזית. זו הרכישה השניה של טריסנטיס בארץ. ב-2019 היא רכשה את חברת TestProject והפכה אותה למרכז הפיתוח המקומי שלה.
"טריסנטיס חותרת לסייע ללקוחות להשיג תוצאות עסקיות משופרות באמצעות בניית אפליקציות איכותיות, עתירות ביצועים ומאובטחות, ללא תלות בסוג האפליקציה או היכן היא רצה", מסר קווין תומפסון, יו"ר ומנכ"ל טריסנטיס. "ההצטרפות של טסטים מרחיבה את קו מוצרי הבדיקה שלנו, שהוא עשיר כבר עתה".
"טריסנטיס בנתה הצע עשיר של מוצרים שתומכים במחזור החיים המלא של בדיקות בתחום האפליקציות הארגוניות", מוסיף אורן רובין, מייסד ומנכ"ל טסטים. "היכולות הייחודיות של שתי החברות משלימות האחת את השנייה ומפתחים בכל העולם ייהנו מפלטפורמה עוצמתית".