סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
וואווי טלפון מתקפל ל-3 מסכים Huawei Mate XT
וואווי טלפון מתקפל ל-3 מסכים Huawei Mate XT (צילום: Huawei)

וואווי משיקה טלפון מתקפל לשלושה חלקים ב-2,800 דולר

המכשיר החדש של חברת הטק הסינית נקרא Mate XT, יכלול מאפייני AI וכבר קיבל 3.6 מיליון הזמנות מוקדמות; המחיר הגבוה יהפוך אותו לסמל ליכולתיה של וואווי ולא בהכרח יעזור להעלות את המכירות, כך לפי אנליסטים; הציגה את הדגם שעות לאחר השקת אפל לאייפון 16

חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי חשפה אתמול (ב') טלפון מתקפל חדש שיעלה 2,800 דולר. זאת כחלק ממאמציה להרחיב את היתרון שלה בשוק הסמארטפונים. החשיפה התבצעה שעות ספורות לאחר שהיריבה אפל השיקה את האייפון החדש שלה.
המכשיר החדש של וואווי נקרא Mate XT וניתן יהיה לקפל אותו שלוש פעמים. ברויטרס דיווחו כי הוא נחשף באירוע שנערך בעיר שנז'ן בדרום סין. לפי האתר של החברה, המכשיר כבר קיבל 3.6 מיליון הזמנות מוקדמות שלא חייבו הפקדת מקדמה. המכירות הרשמיות בחנויות יתחילו ב-20 בספטמבר.
כלל השוק למכשירים מתקפלים צמח ב-57% ברבעון השני לעומת שנה קודם לכן, לסביבות 4 מיליון יחידות, כך לפי חברת המחקר IDC. עם זאת, מדובר בחלק קטן בלבד מכלל שוק הסמארטפונים, שברבעון השני סיפק 292.2 מיליון יחידות.
"אנחנו מציגים בפניכם היום מכשיר שכולם חשבו עליו אבל לא הצליחו לייצר. הצוות שלנו עבד קשה במשך חמש שנים ולא ויתר", מסר מנכ"ל החברה ריצ'רד יו באירוע ההשקה. "אנחנו מעזים לבצע פריצות דרך יוצאות מהכלל. היום נשכתב פעם נוספת את ההיסטוריה של התעשייה, נהפוך מדע בידיוני למציאות, ונוביל עידן חדש של מכשירם מתקפלים".
המכשיר מגיע בצבעים לבן או שחור ויש לו מסך תצוגה בגודל 10.2 אינץ'. העובי שלו הוא 3.6 מ"מ בלבד שלפי החברה הופך אותו למכשיר המתקפל הצר ביותר שקיים. יש לו גם חיבור למקלדת שניתן להכניס לתוך הכיס.
המחירים נעים מ-19,999 יואן (2,800 דולר) למכשיר עם זיכרון של 256 ג'יגה בייט, כשהגרסאות עם יותר זיכרון עולות 21,999 יואן ו-23,999 יואן. קרוב לוודאי שהמחיר הגבוה יהפוך את המכשיר לסמל ליכולתיה של וואווי ולא בהכרח יעזור להעלות את המכירות, כך להערכת אנליסטים.
לשם השוואה המחיר ההתחלתי של מכשיר אייפון 16 פרו, שכאמור גם נחשף אתמול יעמוד על 1,199 דולר. המכשיר החדש של וואווי יכלול מאפייני AI, כמו תרגום טקסט ויצירת תכנים מבוססי ענן. המכשיר יוכל להציג תכנים על מסך אחד, מסך כפול או אפילו מסך משולש.
המכשיר מגיע בצבעים לבן או שחור ויש לו מסך תצוגה בגודל 10.2 אינץ'. יש לו גם חיבור למקלדת שניתן להכניס לתוך הכיס.
ההשקה המיוחלת הדגישה שוב את יכולתה של וואווי להתמודד עם הסנקציות שהשיתה עליה ארה"ב וחיזקה את מעמדה נגד אפל בסין. וואווי חזרה לסגמנט מכשירי היוקרה של הסמארטפונים בשנה שעברה לאחר שהשיקה מכשיר המופעל על ידי שווקים מקומיים, זאת לאחר שארה"ב ניתקה את הגישה של החברה לשרשרת האספקה העולמית של שבבים.
המכשיר המתקפל החדש מצטרף למכשירים קודמים שכללו שני קיפולים בלבד שפיתחה החברה, ובעזרת המכירות המוצלחות שלהם בסין הצליחה וואווי לעקוף השנה את סמסונג ולהפוך לספקית הגדולה ביותר של טלפונים מסוג זה.