סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי אינטל בפתח תקווה
משרדי אינטל בפתח תקווה (צילום: גלעד קוולרציק)

במסגרת הקיצוצים: אינטל ישראל מבטלת את תוכנית הליסינג לעובדיה

המטרה היא להקטין את מספר העובדים שיפוטרו בארץ שמוערך בכמה מאות עד 1,500. ביטול הליסינג אמור לחסוך לחברה כ-12 מיליון שקל. במסגרת הקיצוצים סוגרת החברה את מאיץ הסטארט-אפים איגנייט ויצאה בתוכנית פרישה מרצון

הקיצוצים באינטל ישראל נמשכים - החברה הודיעה לאלפים מעובדיה שהיא מתכוונת לבטל להם את תוכנית הליסינג. התוכנית היא חלק מקיצוצים שעושה החברה במטרה להקטין את מספר העובדים שיפוטרו בארץ, שמוערך בכמה מאות עד 1,500. ביטול תוכנית הליסינג אמור להביא לחברה על פי הערכה חיסכון של כ-12 מיליון שקל.
העובדים התבקשו להחזיר את רכבי הליסינג עד סוף השנה ובשנה הבאה החברה לא תחדש את התוכנית. אינטל מעסיקה בישראל כיום כ-11,700 עובדים, כאשר 7,800 מוגדרים כעובדי פיתוח ו-3,900 כעובדי ייצור .
הקיצוץ של רכבי הליסינג מצטרף לתוכנית הפרישה מרצון המשמעותית שהסתיימה לאחרונה, סגירת אינטל איגנייט - מאיץ החברות שיצא מישראל עם מספר סניפים בעולם ועוד. בתקופה הקרובה תצא החברה גם במהלכי פיטורים משמעותיים בישראל ובעולם מתוך מטרה לעמוד ביעד הקיצוץ של 15% מעובדיה, לשם חיסכון של 10 מיליארד דולר.
בשבוע שעבר הגיע לסיומו השלב הראשון בתוכנית הצמצומים של יצרנית השבבים אינטל בישראל ונסגרה האפשרות להגיש בקשה לתוכנית הפרישה מרצון. ההערכה היא שמספר רב של מועמדים הגישו מועמדות נוכח החשש שיפוטרו בכל מקרה.
כאמור, אינטל העולמית הודיעה לאחרונה על כוונתה לצמצם את כוח האדם שלה בכ-15% (15 אלף עובדים) כחלק מתוכנית רה-ארגון משמעותית לקיצוץ של 10 מיליארד דולר. כחלק מכך היא הציגה לכל העובדים (למעט מספר חריגים) לפרוש בתנאים מועדפים. כעת, משהסתיים שלב זה, ייבחן מספר הפורשים בכל חטיבה ויותאם לה אופן הקיצוץ המתבקש. הקיצוץ יתבטא בפיטורים משמעותיים ובקיצוץ בפעילויות שונות במטרה להקטין את הפיטורים. המנכ"ל פט גלסינגר אף התבטא בנושא ואמר שחלק משמעותי בקיצוץ יהיה סגירה או צמצום פעילויות אשר אינן תורמות להכנסות החברה בצורה משמעותית.