סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל מטא פייסבוק מארק צוקרברג מנסה אב טיפוס של משקפי AR בשם Orion בוועידת המפתחים של החברה בקליפורניה 25.9.24
צוקרברג מציג את האבטיפוס של משקפי ה-AR, באירוע המפתחים (צילום: REUTERS/Manuel Orbegozo)

"שונה מכל מסך שראיתם": מטא הציגה אבטיפוס של משקפי AR

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, הציג את המשקפיים בוועידת המפתחים של החברה; המוצר, שעדיין לא מוכן להשקה, יכול להציג דמויות דיגיטליות על גבי עדשה שקופה, ונשלט באמצעות ממשק נוירולוגי - צמיד ייעודי; בנוסף הוצגה קסדת מציאות מעורבת מוזלת מסדרת קווסט

האם מטא הציגה את הדור הבא של המחשוב? באירוע הפתיחה של ועידת המפתחים שלה חשפה החברה אבטיפוס של משקפי AR הולוגרפיים, שמסוגלים להציג דמויות דיגיטליות על גבי עדשה שקופה, ונשלטים באמצעות ממשק נוירולוגי.
אף שמדובר באבטיפוס בלבד, שעוד לא מוכן לשיווק לצרכנים, מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, סבור שמדובר בדבר הבא. "זו מכונת זמן", הוא אמר באירוע. "אנחנו רואים איך יראה עתיד המחשוב והקשר האנושי. וזה די מדהים".
צוקרברג הגדיר את האבטיפוס שהציג, Orion, כ"משקפיים המתקדמים ביותר בעולם". לדבריו, מטא עובדת על הפיתוח, שהוצג באירוע רק בגרסת אבטיפוס, יותר מעשור. בניגוד לקסדות XR מסורתיות, למשקפיים עדשות שקופות שעליהן ניתן להקרין תצוגות דמויות הולגרמה – החל מהודעות טקסט פשוטות ועד תמונות, סרטים או ייצוגים דיגיטליים של בני שיח.
"זה שונה מכל מסך אחר שראיתם, כי זה לא באמת מסך. זו ארכיטקטורת תצוגה חדשה לגמרי עם מקרנים זעירים שמונעים על בסיס מעבד שאנחנו פיתחנו", אמר צוקרברג. המשקפיים נראים כמשקפיים רגילים לכל דבר, עם מסגרת עבה מהרגיל. ניתן לשלוט בהם באמצעות פקודות קול, תנועות ידיים וממשק נוירולוגי שמאפשר לשלוח אותות עצביים למכשיר, באמצעות צמיד ייעודי שעוטף את מפרק היד ומזהה תנועות אצבע ומפרק (האפל ווטש של אפל מספק יכולות דומות).
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל מטא פייסבוק 2 מארק צוקרברג מנסה אב טיפוס של משקפי AR בשם Orion באירוע המפתחים של החברה בקליפורניה 25.9.24
מנכ"ל מטא פייסבוק 2 מארק צוקרברג מנסה אב טיפוס של משקפי AR בשם Orion באירוע המפתחים של החברה בקליפורניה 25.9.24
צוקרברג מציג את משקפי Orion בוועידת המפתחים
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
עם זאת, לדברי צוקרברג המוצר עוד לא מוכן להשקה, ויש צורך לשפר את עיצוב ותפקוד המוצר, ולהוזיל ולייעל את הליך הייצור שלו. בשלב הראשוני, החברה תספק גישה למכשיר רק לעובדים או לשותפים נבחרים.
3 צפייה בגלריה
עובד מטא מציג את קווסט 3S קסדת מציאות מעורבת במסגרת ועידת המפתחים של החברה 25.9.24
עובד מטא מציג את קווסט 3S קסדת מציאות מעורבת במסגרת ועידת המפתחים של החברה 25.9.24
עובד מטא מציג את קווסט 3S
(צילום: Julie JAMMOT / AFP)
בצד המוצרים שכן מוכנים להשקה חשפה החברה היתה קסדת מציאות מעורבת (XR) מוזלת מסדרת קווסט, Quest 3S, במחיר של 299 דולר, 200 דולר פחות מהקווסט 3. הקסדה החדשה גדולה יותר מדגם העילית, עם עיצוב שונה לחזית ותצוגה צרה יותר וברזולוציה נמוכה יותר. מנגד, ל-3S מעבד זהה לזה של ה-3, מה שמאפשר להריץ עליה את כל המשחקים שפותחו לדגם היקר יותר. בנוסף, לדברי החברה שיפורי תוכנה בשנה האחרונה אפשרו יכולות זיהוי תנועה במרחב ותנועת יד משופרות לעומת הקסדה במחיר המלא. הקסדה החדשה תגיע לחנויות ב-15 באוקטובר.
שיתוף פעולה עם מיקרוסופט יאפשר לקסדות של מטא להתחבר למחשבי ווינדוס, ולנהל את סביבת העבודה על הקסדה עצמה, בדומה לוויז'ן פרו של אפל. זאת, בנוסף להרצת אפליקציות, צפייה בסרטונים, הפעלת משחקים, חוויית עולמות וירטואלים. לדברי מטא, הקסדה מספקת את חוויית המחשוב המלאה.
כן הציגה מטא יכולות חדשות לפלטפורמת המטאוורס שלה, סביבת התוכנה והיישומים לקסדות ה-XR שלה. אלו כללו היכולות שהבליטה החברה באירוע היא סביבות ריאליסטיות למפגשים וירטואליים ושורה של משחקים חדשים שפותחו או הותאמו למכשירי מציאות וירטואלית.
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג 2 מנכ"ל מטא פייסבוק ב ועידת המפתחים של החברה 25.9.24
מארק צוקרברג 2 מנכ"ל מטא פייסבוק ב ועידת המפתחים של החברה 25.9.24
צוקרברג בוועידת המפתחים
(צילום: REUTERS/Manuel Orbegozo)
בשנה האחרונה החלה מטא לפרוס במדינות שונות את הסייען הוירטואלי מבוסס הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI) שלה, Meta AI. החברה שדרגה את המודל שעליו מבוססת המערכת, ועתה היא יכולה להבין גם תמונות ולא רק הוראות טקסט. כן היא הוסיפה אפשרות לתקשר עם הסייען באמצעות שיחות קול טבעיות – יכולת שתהיה זמינה החל מהיום בשווקים שבהן כבר הושקה Meta AI. בשיתוף פעולה עם סלבס, יוכל הסייען לדבר בקולותיהם של שחקנים כמו ג'ון סינה, דיים ג'ודי דנץ', קיגן מייקל-קי ואקוופינה.
מערכת AI Studio, שמאפשרת ליוצרים ומשפיענים ליצור צ'טבוטי AI משלהם משלהם זוכה לשדרוג משמעותי ומעתה תאפשר ליצור אוואטרים אנושיים למראה שיכולים לנהל שיחות עם משתמשים כמעט בזמן אמת. הרובוטיות של התוצר, בקול ובמראה, אמנם מורגשת היטב – אבל בהתחשב בכך שמדובר באווטאר שמגיב בזמן אמת מדובר בקפיצת דרך משמעותית לעומת מה שהיה אפשרי לפני זמן לא רב כל כך.
שירות Meta AI Translation יספק יכולת תרגום בזמן אמת של וידיאו, כאשר הפלט המתורגם שומר על קולו של הדובר, ותנועת השפתיים בווידיאו מותאמת לטקסט המתורגם. כן מעדכנת מטא את מודל השפה הגדול (LLM) שלה, Llama, לגרסת 3.2 שתומכת במגוון סוגי קלט ותהיה זמינה בכל העולם, פרט לאיחוד האירופי (שם נמנעת מטא מהשקת מוצרי AI על רק הרגולציה היותר רחבה שם בתחום).
משקפי ה-AI של מטא, Ray-Ban Meta, יקבלו תמיכה בספוטיפיי ואמזון מיוזיק, ויוכלו לספק תזכורות שונות כמו מקום החנייה של הרכב. אפשר יהיה לבקש מהן לבצע פעולות כמו לחייג למספר כלשהו או לקרוא קוד QR, והן יוכלו לספק סיוע בזמן אמת על זמן קלט וידיאו מהסביבה. למשל, לסייע למשתמש לבחור תלבושת בעודו מסתכל על הבגדים בארון. יכול בשם Live Translation תאפשר לקבל תרגום בזמן אמת ישירות לאוזן המשתמש של דבריו של דובר שפה זרה.