סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה טוויטר סן פרנסיסקו
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו (צילום: Samantha Laurey/AFP )

תביעה נגד טוויטר: חייבת 500 מיליון דולר לעובדים שפוטרו

על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט הגבוה בסן פרנסיסקו על ידי עובדת בכירה שפוטרה מהרשת של אלון מאסק, החברה לא עמדה בהתחייבויותיה ואלפי מפוטרים לא קבילו פיצויים. בטוויטר טוענים: שילמנו הכל

תביעה חדשה שהוגשה נגד טוויטר גורסת כי חברת המדיה החברתית מסרבת לשלם לאלפי עובדים שפוטרו פיצויים מובטחים בשווי כולל של 500 מיליון דולר. בגרדיאן דיווחו כי התביעה הייצוגית הוגשה אתמול (ד') בבית המשפט הגבוה בסן פרנסיסקו על ידי קורטני מקמיליאן, ששימשה כאחראית תוכנית ההטבות לעובדים בטוויטר עד שפוטרה בינואר.
לטענתה, על פי תוכנית הפיצויים שאימצו בטוויטר ב-2019, לרוב העובדים הובטח כי במקרה של פיטורים הם יקבלו שכר בסיס של חודשיים ועוד שבוע עבור כל שנה מלאה שעבדו - זאת, בעוד שלעובדים בכירים כמו מקמיליאן הובטחו פיצויים של שישה חודשי עבודה. ואולם, מקמיליאן מאשימה כי בפועל בטוויטר העניקה לעובדים המפוטרים פיצויים של עד חודש שכר אחד בלבד, כשרבים כלל לא קיבלו פיצויים.
אלון מאסק רכש את הפלטפורמה באוקטובר תמורת 44 מיליארד דולר ומיד לאחר השלמת העסקה החל בפיטורים של יותר ממחצית מכוח העבודה. מטוויטר לא התקבלה תגובה לדיווח, מכיוון שמחלקת קשרי התקשורת פוטרה במלואה, כך שלכל בקשת תגובה מתקבלת תשובה אוטומטית בצורת אימוג'י של קקי.
בתביעה מואשמים טוויטר ומאסק בהפרת החוק הפדרלי הנוגע לתוכניות התגמולים של העובדים. נגד החברה הוגשו תביעות נוספות בגין אי תשלום פיצויים, אך במקרים הללו מתבססים על טענות להפרת חוזים ולא הפרת החוק. בחברה טענו כי שילמו לעובדים לשעבר את כל הסכומים הנדרשים.
כמו כן, ישנה תביעה עומדת נגד טוויטר על אי תשלום מיליוני דולרים בבונוסים לעובדים שנותרו. לפי טוויטר, לתביעה אין בסיס. תביעות נוספות מאשימות את החברה באפליית נשים ועובדים עם מוגבלויות בעת הפיטורים.