מתחרט על העבודה מהבית? מנכ"ל סיילספורס: "העובדים החדשים לא מספיק יעילים"
מתחרט על העבודה מהבית? מנכ"ל סיילספורס: "העובדים החדשים לא מספיק יעילים"
מארק בניוף העלה את הסוגיה בפני עובדי החברה, ורמז כי ייתכן שבעיית הפרודוקטיביות נובעת מכך שהם רשאים לעבוד מרחוק; לדבריו, "מאכזב שהשיחות הפרטיות שלנו מגיעות באופן כמעט מיידי לתקשורת"
מארק בניוף, המייסד והמנכ"ל של חברת מחשוב הענן סיילספורס, סבור כי העובדים החדשים בחברה לא מספיק פרודוקטיביים. הוא כתב את הדברים לעובדים וביקש לשמוע מה יכולות להיות הסיבות לכך.
"האם אנחנו לא בונים ידע 'שבטי' עם העובדים החדשים בלי תרבות משרדית?", שאל בהודעה שהגיעה לידי אתר CNBC. הוא הוסיף שהוא "שואל בשביל חבר", וחיבר להודעה אימוג'י של סמיילי עם הילה מעליו, שאמור לסמן שמדובר בשאלה תמימה.
ההודעה של בניוף נוגעת באחד הנושאים החמים ביותר בעמק הסיליקון. מאז התפרצות הקורונה לפני קרוב לשלוש שנים, שהובילה למעבר לעבודה מהבית, חברות מנסות למצוא דרך לאפשר לעובדים יותר גמישות. סיילספורס, המעסיקה הפרטית הגדולה ביותר בסן פרנסיסקו, היתה בין חברות הטכנולוגיה הראשונות שהודיעה לעובדים שלא יידרשו לחזור למשרדים באופן מלא.
בשנה שעברה רכשה סיילספורס את אפליקציית ההודעות הארגוניות סלאק (Slack) ובניוף טען שאנשים מצליחים לעבוד בצורה יעילה מהבית, ולכן בחברה יאפשרו לצוותים להחליט כמה זמן הם יבלו במשרדים.
מספר העובדים בסיילספורס צמח ב-32% בשנה האחרונה, ואולם בחודש שעבר הוכרז על פיטורים של מאות עובדים.
בניוף טען כי בעיית הפרודוקטיביות בולטת במיוחד בעובדים שהצטרפו לחברה בשנתיים האחרונות. דוברת מטעם סיילספורס סירבה להגיב על הדברים באופן ספציפי וציטטה את מדיניות החברה. "יש לנו סביבת עבודה היברידית שמעצימה את המנהיגים והצוותים לעבוד ביחד מתוך מטרה", אמרה. "הם יכולים להחליט מתי והיכן להיפגש כדי לשתף פעולה, לחדש ולהוביל להצלחה".
הודעתו של בניוף זכתה לשלל תגובות מהעובדים, בעיקר בצורת אימוג'י של פרצוף חושב. על כך השיב שוב: "העלאת שאלות קשות בפני העובדים היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר עבור המנהגים כיום לקבל תשובות". "כבר קיבלנו קרוב ל-500 תגובות לשאלות הללו - מדהים ושימושי ביותר".
עם זאת, בניוף לא היה מרוצה מכך שההתקשרות הזו הודלפה לתקשורת ופורסמה בטוויטר. "אני מקווה שכולנו מסכימים שזה מאכזב שהשיחות הפרטיות שלנו פה מגיעות באופן כמעט מיידי לתקשורת", כתב. "אני תוהה כיצד נוכל לאכוף את ההבנה שאמון הוא הערך הגבוה ביותר של החברה שלנו?"