גוגל ורנו מרחיבות את שיתוף הפעולה: מפתחות מערכת הפעלה למכוניות
גוגל ורנו מרחיבות את שיתוף הפעולה: מפתחות מערכת הפעלה למכוניות
החברות מפתחות יחד פלטפורמה שתאפשר גם עיבוד נתוני הרכב בענן וכן יצירת העתק וירטואלי של כל המערכות במכונית, כך שניתן יהיה לנטר ולעבד את הנתונים עבור הלקוח ולהוסיף יכולות בינה מלאכותית. עבור גוגל מדובר בדלת כניסה לעולמות הרכב
גוגל וקבוצת רנו מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן, שהתמקד עד היום בהטמעת מערכות אנדרואיד במכוניות הקבוצה, והודיעו על פיתוח משותף חדש של "פלטפורמת תוכנה מתקדמת למכוניות". החברות מסרו שמדובר במכונית מבוססת תוכנה - או במילים אחרות, פלטפורמת תוכנה להפעלת הרכב. הבסיס לפלטפורמה יהיה מערכת אנדרואיד לרכבים. עם זאת ככל הנראה היא לא תהיה חלק מאנדרואיד, אלא רק תעשה שימוש ברכיבים של אנדרואיד אוטו בתוספת פיתוחים נוספים.
שיתוף הפעולה של גוגל עם שותפות רנו-ניסאן-מיצובישי החל ב-2018, אז החלו להטמיע את פלטפורמת אנדרואיד אוטו ברכבים מתוצרתם. פלטפורמה זו משמשת למשל להפעלת מערכות הבידור או הניווט וכמובן העוזרת הקולית של גוגל. אבל ההכרזה היום (ג') היא רק בין גוגל לקבוצת רנו, שכוללת גם את דאצ'יה, אלפיין (מותג הספורט של החברה) ו-Mobilize (מותג המכונית המחוברת ושירותי תחבורה עתידיים).
אם שילוב אנדרואיד ברכב היה פשוט, אזי השת''פ החדש מוסיף גם עיבוד נתוני הרכב בענן, יצירה של "תאום דיגיטלי" לאוטו - כלומר העתק וירטואלי של כל המערכות במכונית שיאפשר לנטר ולעבד את הנתונים לשירותים עבור הלקוח ולהוסיף יכולות בינה מלאכותית לרכב. מדובר אולי גם בשילוב של יכולות נהיגה אוטונומית ברמה מסוימת ברכבי הקבוצה - כמו הטייס האוטומטי ברכבי טסלה.
עם זאת התאום הווירטואלי של האוטו יאפשר יותר מנהיגה אוטונומית, שכרגע בכל מקרה נראית עוד רחוקה מיישום נרחב. הוא יאפשר גם מעקב אחרי מצב הרכב ואפילו תיקון מרחוק של תקלות. בנוסף לכך נהגים יוכלו להתאים את חוויית הנהיגה באופן אישי, קצת כמו הוספה של טפט במסך הסמארטפון, יהיה אפשר לכוון את תגובת המצערת למשל או את כיול הבלמים, וכך לאפשר לרכב להתנהג לפי סגנון הנהיגה של הנהג.
השת''פ החדש מכוון ישירות לקרב מול טסלה, אבל רנו אינה היחידה שמנסה את כוחה מולה. כך למשל יונדאי החלה גם היא לפתח פלטפורמה כזו, אך היא עובדת עם הענן של אמזון. הרעיון של היוזמות האלה הוא להפוך את הרכב למשהו שדומה יותר לסמארטפון או מחשב. הלקוח רוכש או שוכר את הרכב לטווח ארוך, ומקבל פלטפורמת חומרה בסיסית שאותה ניתן לשדרג דרך עדכוני תוכנה שיבוצעו דרך הענן. לא ברור אם ניתן יהיה להחליף את המנוע או את הגלגלים כמו שגיימרים מחליפים מעבד, כרטיס גרפי או כונן קשיח במחשב, אבל הרעיון הכללי מאוד דומה.
עבור גוגל מדובר בדלת כניסה לעולמות הרכב. עד כה היא לא זכתה להצלחה גדולה, אף שהיא מנסה את כוחה כבר כמעט עשור. בשנים האחרונות היא הצליחה לייצר שיתופי פעולה ואף לקבוע סדרי יום אצל מותגים כגון פורד, GM, וולוו, הונדה ו-ב.מ.וו על בסיס הטמעת אנדרואיד במערכות המדיה שלהן. כמו כן, אף שהיא מפעילה את שירות המכוניות האוטונומיות וויימו, אין לה ממש פעילות נרחבת בעולמות הרכב שאינה קשורה לאנדרואיד. כעת עם הכניסה לתוך פלטפורמת הרכב של רנו יכול מאוד להיות שהדבר יהווה נקודת זינוק לכניסה שלה למכוניות נוספות.