הסטארט-אפ אליסון, שמפתח טכנולוגיה ליצירת פרסומות, גייס 13.3 מיליון דולר
הסטארט-אפ אליסון, שמפתח טכנולוגיה ליצירת פרסומות, גייס 13.3 מיליון דולר
הסטארט-אפ הישראלי, שבין לקוחותיו נמנות חברות ענק כמו גוגל ומטא, פיתח מערכת בינה מלאכותית ליצירת סרטוני פרסומות מותאמים אישית שמבוססים על נתונים וביצועים של קמפיינים קודמים
הסטארט-אפ הישראלי אליסון (Alison.AI), המפתח טכנולוגיה ליצירת פרסומות, גייס 13.3 מיליון דולר בגיוס סיד בהובלת Almaz capital ובהשתתפות Foresight Group, Cardumen Capital, Crescendo Venture Partners ו-Alumni Ventures.
אליסון הוקמה בשנת 2022 ע"י אסף ינאי המכהן כמנכ"ל וקובי ברקוביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. כיום הטכנולוגיה של אליסון בשימוש של לקוחות ענק, ביניהם גוגל, מטא, טיקטוק, בוש ופרוקטר אנד גמבל. החברה מונה 50 עובדים, מתוכם 30 במרכז הפיתוח בתל אביב.
אליסון מפתחת כלי בינה מלאכותית ליצירה אוטומטית של סרטוני פרסומת בהתאם לצרכי המותג.
כלי הבינה המלאכותית של החברה מבצעים פירוק של אלמנטים, פיצ׳רים ומאפיינים בפרסומות וקמפיינים, מחפשים קורלציה לביצועי הקמפיין ומספקים תובנות ומסקנות לכל לקוח ספציפי לגבי טיוב הקריאייטיב ואף יצירה של פרסומות חדשות. זאת בחלוקה לפי פלטפורמות פרסום שונות, קהלי יעד, גיאוגרפיה, העדפות צרכניות ועוד.
לאחר שקלול כל הנתונים, הפלטפורמה מייצרת סרטון פרסומת מלא ע"פ צרכי המותג, מקצה לקצה. החל מניתוח והפקת תובנות מדאטה של קמפיינים קודמים ושל מתחרים, גיבוש בריף מפורט הכולל סטוריבורד, קופי ,תסריט ופסקול - ועד ליצירת סרטון הפרסומת השלם באורך מלא.
אסף ינאי, המייסד והמנכ"ל: "כפי ששינתה ועיצבה מחדש תעשיות רבות, הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה גם בעולמות הפרסום והשיווק - ואליסון נמצאת בחזית השינוי. המשימה שלנו היא להתאים את היצירתיות האנושית לעידן החדש, לספק למפרסמים ולאנשי תוכן תוצרים איכותיים מבוססי דאטה בזמן אמת, שימקסמו את הרווחים וייעלו את התהליכים העסקיים והשיווקיים שלהם".