סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה
מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה (צילום: יניב קרן)

בלעדי
בצל החשש מפיטורים: ביקוש גבוה לתוכנית הפרישה מרצון של אינטל בישראל

יצרנית השבבים הודיעה לאחרונה על כוונה לצמצם את כוח האדם העולמי שלה בכ-15% (כ-15 אלף עובדים), ובצל החשש שיפוטרו עובדים רבים בארץ הגישו מועמדות לתוכנית שתאפשר להם לפרוש בתנאים מועדפים. כעת ייבחן מספר הפורשים בכל חטיבה ויותאם לה אופן הקיצוץ המתבקש

השלב הראשון בתוכנית הצמצומים של יצרנית השבבים אינטל בישראל הגיע לסיומו: נסגרה האפשרות להגיש בקשה לתוכנית הפרישה מרצון, וההערכה היא שמספר רב של מועמדים הגישו מועמדות נוכח החשש שיפוטרו בכל מקרה.
נזכיר כי אינטל העולמית הודיעה לאחרונה על כוונתה לצמצם את כוח האדם שלה בכ-15% (15 אלף עובדים) כחלק מתוכנית רה-ארגון משמעותית לקיצוץ של 10 מיליארד דולר. כחלק מכך היא הציגה לכל העובדים (למעט מספר חריגים) לפרוש בתנאים מועדפים. כעת, משהסתיים שלב זה, ייבחן מספר הפורשים בכל חטיבה ויותאם לה אופן הקיצוץ המתבקש. הקיצוץ יתבטא בפיטורים משמעותיים ובקיצוץ בפעילויות שונות במטרה להקטין את הפיטורים. המנכ"ל פט גלסינגר אף התבטא בנושא ואמר שחלק משמעותי בקיצוץ יהיה סגירה או צמצום פעילויות אשר אינן תורמות להכנסות החברה בצורה משמעותית.
אינטל מעסיקה כיום בישראל כ-11,700 עובדים, כש-7,800 מתוכם מוגדרים כעובדי פיתוח ו-3,900 כעובדי ייצור. בסך הכל יש לה כ-110 אלף עובדים בעולם, כך שההערכות הן שבישראל ייאלצו לפטר מאות עובדים לכל הפחות. הפיטורים בחברה אינם נעשים לפי מדינה או אזור אלא לפי חטיבה, כך שיש חטיבות שייפגעו יותר. על פי הערכות, החטיבות שייפגעו במיוחד הן חטיבות שאינן נוגעות בתחומים טכנולוגיים כגון כוח אדם ושיווק, כשחטיבות של פיתוח וייצור ייפגעו אף הן אך באופן פחות.
בעת פרסום הדוחות וההודעה על הפיטורים הסביר גלסינגר כי הדבר יוביל ל"התייעלות תפעולית וחיסכון בעלויות בכל החברה". עוד הוא הסביר כי התוכנית תכלול "צמצום של המיקוד שלנו בהדרגה למספר קטן יותר של פרויקטים בעלי השפעה גדולה יותר", ואיחוד של פעילויות שונות. לדבריו, "נתחיל להסיט את המיקוד שלנו לעבר יעילות הונית ורמות הוצאה מנורמלות יותר. זה יפחית את הוצאות ההון שלנו ל-2024 ביותר מ-20%, ואנו מתכננים להפחית את עלות המכר הלא משתנה שלנו בכמיליארד דולר ב-2025".