יוניקורן השבבים הישראלי היילו גייס 120 מיליון דולר - ומשיק מאיץ AI חדש
יוניקורן השבבים הישראלי היילו גייס 120 מיליון דולר - ומשיק מאיץ AI חדש
החברה הישראלית שמרה על שווי של 1.1 מיליארד דולר וצירפה משקיעים חדשים, ביניהם אלפרד אקירוב. במקביל, משיקה החברה את Hailo-10, שמעצים מכשירי קצה כמו מחשבים אישיים, רכבים חכמים ורובוטים מסחריים באמצעות GenAI. לדברי המנכ"ל אור דנון, היילו החלה לעבוד על הגיוס באמצע השנה שעברה: "סגרנו את הסגירה הראשונה ב-5 באוקטובר"
יוניקורן השבבים הישראלי היילו (Hailo) גייס 120 מיליון דולר שמתווספים לסבב הגיוס השלישי שלו (סבב C) - ומשיק מאיץ חדש לבינה מלאכותית (AI) - Hailo-10. היילו שמרה על שוויה - 1.1 מיליארד דולר, ולכלכליסט נודע ששווי החברה בגיוס הנוכחי עמד על 1.24 מיליארד.
ביוני 2021 הפכה היילו ליוניקורן, אז גייסה 110 מיליון דולר, ובאוקטובר 2021 גייסה עוד 136 מיליון דולר בהובלת פועלים אקוויטי וגיל אגמון. כעת הרחיבו חלק מהמשקיעים הוותיקים את השקעתם, ומבין אלו שהשתתפו בסבב הנוכחי נמנים גיל אגמון, פועלים אקוויטי, משפחת זיסאפל, טלקאר, OurCrowd, קומסקו, דלק מוטורס ו-Automotive Equipment (AEV); אליהם הצטרפו גם משקיעים חדשים: אלפרד אקירוב, Vasuki ו-DCLBA. בסך הכל גייסה החברה כ-366 מיליון דולר מאז הקמתה.
דלק מוטורס היא אחת המשקיעות המובילות בחברת היילו על פי דוחות החברה בבורסה בתל אביב, זו השקיעה בה במספר סבבים לאורך השנים כ- 58 מיליון דולר כאשר בסבב האחרון בו גייסה החברה 120 מיליון דולר השקיעה דלק 18 מיליון דולר וכעת מחזיקה בחברה כ-13% ששווים בספרי החברה 366 מיליון שקל וכוללים עליית ערך של 88 מיליון שקל.
היילו הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. להיילו משרדים בתל אביב, יפן, טייוואן, סין, דרום קוריאה, גרמניה וארה"ב ורשת של מפיצים ברחבי אסיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה ואירופה, ומוצריה משרתים יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם. החברה מעסיקה כיום יותר מ-250 עובדים בארץ ובחו"ל.
במקביל לגיוס הודיעה היילו על השקה של מאיץ חדש, Hailo-10, שמעצים מכשירי קצה כמו מחשבים אישיים, רכבים חכמים ורובוטים מסחריים באמצעות בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI). לפי החברה, הארכיטקטורה של ה-Hailo-10 תומכת בביצועים מקסימליים תוך צריכה מזערית של הספק.
בשיחה עם כלכליסט אמר המנכ"ל אור דנון כי "המטרה של הגיוס החדש היא להרחיב את הפעילות ולתמוך בהשקת המוצר החדש. כיום כ-300 חברות עובדות עם המוצר שלנו, זכינו בפרויקטים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים לאורך שנים. בשנים הקרובות החברה תגיע למחזור מכירות של 100 מיליון דולר לשנה".
לדבריו, החברה התחילה לעבוד על הגיוס באמצע השנה שעברה: "זו היתה תקופה לא מוצלחת, אבל סגרנו את הסגירה הראשונה ב-5 באוקטובר. כשהתחלנו, ה-GenAI לא היה עדיין בטירוף, אבל כיום הרבה חברות מפתחות הרבה מוצרים לזה. נוצרת תחושה של דחיפות לייצר מוצרי AI, והרבה אנשים זזים מהר".
עוד הוסיף דנון: "המהלך מציב אותנו בעמדה אסטרטגית שתאפשר לנו להביא AI קלאסי ו-GenAI למכשירי קצה באופנים שירחיבו משמעותית את הפריסה וההשפעה של טכנולוגיה חשובה זו. תכננו את Hailo-10 כך שישלב באופן רציף יכולות בינה מלאכותית יוצרת בחיי היומיום של משתמשים וישחרר את המשתמשים ממגבלות של רשתות מבוססות ענן. כך המשתמשים הופכים למעשה לבעלים של כלים כגון צ'טבוטים, copilots וכלים אחרים ליצירת תוכן, ויכולים להשתמש בכלים באופן רציף ומידי, לשיפור התפוקה והעשרת חווית המשתמש ".