יומיים לאחר התביעה של X: נסגר מיזם הפרסום הענק
יומיים לאחר התביעה של X: נסגר מיזם הפרסום הענק
הרשת החברתית של אלון מאסק הגישה השבוע תביעה נגד מיזם שמפעילים מפרסמים שונים, בהם יוניליוור ומרס, בטענה שמנע ממנה הכנסות במיליארדי דולרים; כעת הודיעה פדרציית המפרסמים העולמית על סגירת המיזם
קבוצת הפרסום שנתבעה על ידי X (לשעבר טוויטר) של אלון מאסק בטענה שהיא חלק מקנוניה להחרים את פלטפורמת המדיה החברתית הודיעה על הפסקת פעילותה, מכיוון שאין לה את המשאבים הכספיים הנחוצים על מנת להמשיך לפעול במקביל להתמודדות עם התביעה.
השבוע הגישה X תביעה נגד מפרסמים ו-GRAM - הברית העולמית למדיה אחראית (The Global Alliance for Responsible Media), מיזם המופעל על ידי פדרציית המפרסמים העולמית (WFA). המיזם פיתח תקנים לפעילות בטוחה של מותגים במדיה חברתית, ושימש כגורם מייעץ למותגים החברים בו.
המפרסמים שנגדם הוגשה התביעה הם ענקיות מוצרי הצריכה יוניליוור ומרס, שתיים מהמפרסמות הגדולות בעולם עם עשרות מותגים מובילים; רשת הפארמים האמריקאית CVS; ותאגיד האנרגיה הדני Ørsted.
"המשיבים פעלו בקנוניה, ביחד עם עשרות שותפים לקונספירציה שלא נכללים בתביעה, כדי למנוע מטוויטר (כך לאורך כתב התביעה, ע"כ) הכנסות מפרסום בסך מיליארדי דולרים", נכתב בתביעה שהוגשה לבית משפט פדרלי מחוזי בטקסס. "כשהם מודאגים מכך שטוויטר תסטה מתקני בטיחות מסוימים לפרסום במדיה חברתית, הקונספירטורים פעלו במשותף כדי לאכוף על טוויטר ציות לאותם תקנים באמצעות חרם".
עתה, יומיים בלבד אחרי הגשת התביעה, מודיעה WFA על סגירת הפעילות של GRAM. "אף שאנו בטוחים שתוצאת התביעה תראה את הציות המלא שלנו לכללי התחרות בכל הפעילויות שלנו, פעילות GRAM תיסגר מיידית", כתב מנכ"ל WFA, סטיבן לורקה, במכתב לחברי הפדרציה שפורסם בכלי תקשורת בארה"ב. "ההחלטה לא התקבלה בקלות, אבל GRAM הוא ארגון ללא מטרות רווח, והמשאבים שלו מוגבלים".
מנכ"לית X, לינדה יאקרינו, ברכה על ההחלטה. "שום קבוצה קטנה לא צריכה להחליט מה יכול להוון את פעילותו", היא כתבה ב-X. "זו הכרה חשובה בכך וצעד הכרחי בכיוון הנכון. אני מקווה שזה אומר שתגיע רפורמה חוצת אקוסיסטם".