אלון מאסק: אפל מאיימת להסיר את טוויטר מהאפסטור
אלון מאסק: אפל מאיימת להסיר את טוויטר מהאפסטור
לטענת הבעלים החדש של הרשת החברתית, החברה מאיימת לעשות זאת מבלי להסביר מדוע, כשבנוסף לכך היא מצמצמת באופן דרמתי את היקף הפרסום בפלטפורמה מאז רכישתה על ידו. בציוץ שבו תייג את המנכ"ל טים קוק, הוא שואל: "מה קורה כאן?"
אלון מאסק טוען שאפל מאיימת בהסרה של טוויטר מחנות האפליקציות שלה מבלי להסביר מדוע. בשורה של ציוצים שפרסם ביום שני הבעלים של הפלטפורמה, הוא ציין גם שיצרנית האייפונים הפסיקה כמעט לגמרי את הפרסום ברשת החברתית. לדבריו, אפל לוחצת על טוויטר לשפר את ניטור התכנים. המהלך, שאפל לא אישרה אם הוא אמיתי, לא יהיה מפתיע במיוחד, בהתחשב בכך שהחברה הסירה בעבר אפליקציות כמו Gab ופרלר שהפרו את החוקים שלה.
"אפל הפסיקה כמעט לגמרי לפרסם בטוויטר. האם הם שונאים חופש ביטוי בארה"ב?", כתב מאסק, שהפך בחודש שעבר את טוויטר לחברה פרטית לאחר שרכש אותה ב-44 מיליארד דולר. בציוץ נוסף הוא תייג את חשבון הטוויטר של מנכ"ל אפל טים קוק וכתב: "מה קורה כאן?".
לפי חברת המדידה Pathmatics, אפל הוציאה סכום מוערך של 131,600 דולר על פרסום בטוויטר בין ה-10 בנובמבר ל-16 בנובמבר - ירידה מ-220,800 דולר שהוציאה בין ה-16 באוקטובר ל-22 באוקטובר, שבוע לפני שנסגרה עסקת רכישת טוויטר. בוושינגטון פוסט דיווחו כי ברבעון הראשון של השנה, אפל הייתה אחת המפרסמות הגדולות בטוויטר והוציאה 48 מיליון דולר שהיוו מעל 4% מכלל ההכנסות באותה תקופה.
במסגרת הציוצים התלונן מאסק גם על כך שאפל גובה ממפתחים עד 30% מכל רכישה באפליקציות ואף פרסם מם שמרמז על כוונתו "לצאת למלחמה" נגד אפל במקום לשלם את העמלות. הנושא כבר ספג ביקורת ואף הוביל לתביעה נגד אפיק גיימס, היצרנית של משחק המחשב פורטנייט. העמלות שגובה החברה עלולות גם לפגוע בניסיונות של מאסק להעלות את ההכנסות ממינויים בטוויטר. בפלטפורמה מתמודדים מאז הרכישה עם עזיבה של מפרסמים, ביניהם ג'נרל מילס ואאודי, שהשעו בחודש האחרון את פעילות הפרסום שלהן בטוויטר.
בן באג'ארין מחברת המחקר קריאיטיב סטרטג'יס, מעריך שמאסק מפרש יתר על המידה הליך רגיל של ביצוע הערכת אפליקציות באפל. "הערכת אפליקציות באפל אינה מושלמת בשום צורה וזה הליך מתסכל באופן קבוע למפתחים, אך ממה שאני שומע זה הליך דו-סטרי", אמר.
מאפל ומטוויטר לא התקבלה תגובה לדיווח.