מחכים לאפל: מכירות הסמארטפונים המתקפלים בקיפאון
לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר Counterpoint Research, מכירות הסמארטפונים המתקפלים צמחו ב-2024 ב-2.9% בלבד לעומת שנה שעברה. החברה גם צופה השנה ירידה של 4% במכירות המכשירים המתקפלים
מכירות הסמארטפונים המתקפלים צמחו ב-2024 ב-2.9% בלבד לעומת שנה שעברה – כך לפי נתונים שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר Counterpoint Research. לשנה הנוכחית יש לחברה תחזית שלילית, והיא צופה ירידה של 4% במכירות.
מאז השקת הסמארטפונים המתקפלים הראשונים לפני כשש שנים, זכו המכשירים לקהל צרכנים משמעותי ונאמן, אך לא הפכו למוצר מיינסטרים משמעותי, על רקע מחירם הגבוה יחסית ומגבלות חומרה שונות. 2024 לא בישרה על שינוי מגמה. כמה יצרניות אמנם רשמו שיעורי צמיחה מרשימים במכירות הסמארטפונים המתקפלים שלהן, בהובלת מוטורולה (זינוק של 253%), שיאומי (108%), הונור (106%) ו-וואווי (54%), אך זאת ביחס לנתונים התחלתיים נמוכים יחסית. במקביל, ירידה דרמטית במכירות המכשירים של oppo (72%) ובפרט מובילת הקטגוריה סמסונג (33%) תרמו לקיפאון בהיקף המכירות השנתי.
להערכת קאונטרפוינט, המצב בשנה הנוכחית לא צפוי להשתפר, להפך. "אני לא רואה הרבה סימנים חיוביים השנה, ולמעשה אנחנו צופים צמיחה שלילית של הסגמנט, בפעם הראשונה", אמרה האנליסטית הבכירה ג'ין פארק בהודעה לעיתונות, שצופה ירידה של 4% במכירות המכשירים המתקפלים. עם זאת, היא הבהירה, לא מדובר בסימן לכך שהשוק הגיע לנקודת שיא: "זה סימן להתארגנות מחודשת לפני 2026, צפויה להיות מרגשת ומעוררת בעבור הסגמנט, עם כניסה של אפל ומגוון מכשירים חדשים".
להערכת קאונטרפוינט, בשנה הבאה צפוי שוק הסמארטפונים המתקפלים לרשום גידול דו-ספרתי. "שרשרת האספקה אומרת לנו שספרי ההזמנות למתקפלים מתמלאים יותר בעתיד", אמר מנהל המחקר קלווין לי. "ברגע זה, לא נראה שהשוק נכנס לקיפאון. נראה שהשוק צפוי לעבור שינוי משמעותי. זה דורש הרבה תכנון, ולכן הירידה הקטנה השנה".