סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין ישראל דואניס, מייסד שותף ומנכ״ל ו ניב גולדנברג מייסד שותף וסמנכ"ל המוצר Linx Security לינקס סקיוריטי
מימין: ישראל דואניס, מייסד שותף ומנכ״ל וניב גולדנברג מייסד שותף וסמנכ"ל המוצר Linx Security (צילום: אוהד קב )

חברת Linx Security הישראלית גייסה 27 מיליון דולר לאבטחת וניהול זהויות

הגיוס של חברת הסייבר בוצע בסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Index Ventures ו-Cyberstarts ובהשתתפות משקיעים בולטים ביניהם מיקי בודאי, אסף רפפורט וינון קוסטיקה. עד כה גייסה החברה 33 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית Linx Security (לינקס סקיוריטי),גייסה 27 מיליון דולר בסבב A. את סבב הגיוס הובילו קרנות ההון סיכון Index Ventures ו-Cyberstarts, בהשתתפות משקיעים בולטים נוספים, ביניהם: היזמים מיקי בודאי (Imperva, Trusteer, Transmit), ראקש לונקר (Trusteer, Transmit), אסף רפפורט וינון קוסטיקה (Wiz, Adallom), וכן Cerca Partners ו-Knollwood Investment Advisory. החברה מפתחת פתרונות סייבר לאבטחת הזהות וניהול זהויות. החברה מונה כיום כ-25 עובדים בישראל ובארה״ב. עד כה גייסה החברה 33 מיליון דולר.
בשיחה עם כלכליסט אומר ישראל דואניס, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "תחום הזהויות הוא אחד החשובים ביותר לחברות. החברות ששלטו בזהויות עד כה נבנו כשהזהות היה תחום ממשלתי. אנחנו מדברים על זהות באופן שונה אנחנו חברה שיש בה הרבה אנשי אבטחה וזהות. כשאתה מסתכל על גל החברות החדש. חלק מסתכלות על אוטומציה , כניסה דרך זהויות לא אנושיות, אנחנו הולכים על הבעיה הקשה ביותר שהיא ניהול האנשים בונים פלטפורמה שתכסה את כל נושא הזהויות לאנשים שזזים בארגון, נכנסים אליו".
"הגיוס האחרון הגיע בעקבות אמון של משקיעים בצוות והעובדה שהבאנו לקוחות מהר מאוד. זה שוק קיים. איננו מחנכים שוק אלא מייצרים פתרון לשוק קיים", אומר דואניס ."הצלחנו למכור ללקוחות בסקטורים שונים. נגדיל את צוות העובדים משמעותית בישראל לפיתוח ונקים צוות מכירות ושיווק בארצות הברית".
לינקס סקיוריטי נוסדה בשנת 2023 על ידי ישראל דואניס, המכהן כמנכ״ל החברה, וניב גולדנברג, המכהן כסמנכ״ל המוצר (CPO). לשניהם ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתחום אבטחת הסייבר. דואניס וגולדנברג הכירו עם גיוסם לתוכנית תלפיות, שבסיומה שובצו יחד ליחידת 8200 ושירתו זה לצד זה. דואניס שירת ביחידה למעלה מ-8 שנים בתפקידי מפתח במערך הסייבר של היחידה. ולאחר מכן, ניהל דואניס את תחום מוצרי הסקיורטי בחברת Check Point. בשנת 2017 הקים את הסטארט-אפ fleetonomy, שפיתח פתרונות לניהול ציי רכב על בסיס בינה מלאכותית ונרכש בשנת 2020 על ידי חברת Via. גולדנברג שירת גם הוא ב-8200, לאחר שחרורו מצה"ל גולדנברג שימש כמנהל מוצר בכיר באדאלום, וכאשר החברה נרכשה על ידי מיקרוסופט, קיבל את האחריות על קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט בישראל. תפקידו האחרון היה סמנכ"ל המוצר ב-Transmit, בתקופתו הכפילה החברה את ה- ARR שלה. השניים בוגרי תוכנית תלפיות, ובעלי תואר ראשון בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב.

1 צפייה בגלריה
צוות Linx Security לינקס סקיוריטי
צוות Linx Security לינקס סקיוריטי
צוות לינקס סקיוריטי
(צילום: נתנאל טוביאס)

לינקס ממפה ומנטרת את הקשרים בין משתמשים, הזהויות שלהם והגישה וההרשאות שיש להם לנתונים ומשאבים של החברה. לינקס מספקת אנליזות מתקדמות ויכולות אוטומציה כדי לאפשר לארגונים לצמצם את שטח הפגיעה שלהם, לעמוד בדרישות רגולטוריות, ולייעל את הפעילות לכל אורך מחזור חיי המשתמשים והזהויות. ההון שגויס ישמש להרחבת צוות הפיתוח, גיוס עשרות עובדים חדשים, והמשך פיתוח יכולות המוצר.